۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

تبدیل چابهار به هاب اقتصادی کشور

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه چابهار به منطقه (هاب) اقتصادی تبدیل می شود.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۶۶۵
تبدیل چابهار به هاب اقتصادی کشور نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی به مانا گفت: منطقه چابهار ظرفیت و پتانسیل محور شدن (هاب) در حوزه های مختلف توسعه و اقتصادی از جمله در بخش های ترانزیت کالا و انرژی را داراست.
یعقوب جدگال افزود:توسعه بندر چابهار برای شکوفایی و عمران هر چه بیشتر منطقه باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و تا این توسعه کامل نشود، امکان جذب سرمایه های بیشتر و توسعه دیگر بخش ها فراهم نخواهد شد.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده در حوزه توسعه تجارت و مبادلات مالی و اقتصادی، آینده ای روشن و رو به پیشرفت را بویژه در جنوب شرق کشور شاهد خواهیم بود.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدیریت صحیح ظرفیت ها و مزیت های چابهار در حوزه های کشاورزی، صیادی، تجارت و ترانزیت می تواند ضمن کاهش نرخ بیکاری و اشتغال پایدار جوانان، بسترساز توسعه شرق کشور را به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه چابهار می تواند مزیت های اقتصادی فراوانی را برای دیگر استان های کشور و حتی کشورهای همجوار فراهم کند.
نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: در حال حاضر قریب به 400 شناور صیادی در آبهای دریای عمان تردد می کنند.
یعقوب جدگال به مانا گفت: برخی ازاین شناورها با مشکلاتی همچون سوخت مواجه هستند که باید این مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.
وی تصریح کرد: حدود 35 درصد از صید ماهیان منطقه چابهار توسط این شناورها انجام می شود.
نماینده مردم چابهار در مجلس افزود: بحث آموزش و فراگیری فنون دریایی برای صیادان و خدمه های شناورها جهت ایمینی جان و کار آنها نیز در حال انجام است.
جدگال اظهار کرد: با ساماندهی بخش صید و صیادی، بندر چابهار قابلیت تامین ماهی مورد نیاز کشور را دارد.
وی خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ و مدیریت جهادی می توان در همه زمینه ها قابلیت ها را بررسی و شناسایی کرد و در راستای توسعه استان گام برداشت که این نیازمند تعامل بخش خصوصی و دولتی است.
برچسب ها: چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار