۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

توسعه مبادلات تجاری بنادر مازندران و آستاراخان

معاون رئیس دولت آستاراخان روسیه با تاکید بر رفع مشکلات بندری مازندران و آستاراخان گفت: روس ها خواستار توسعه حمل و نقل کالا بین بنادر نوشهر و آستاراخان هستند .
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۴۲۵۴۶
توسعه مبادلات تجاری بنادر مازندران و آستاراخانسرگئی نیکولایویچ کرژانوفسکی در حاشیه دیدار گروه حمل و نقل آستاراخان روسیه با مدیران حمل و نقلی مازندران اظهار کرد: هدف از این دیدار توسعه مبادلات تجاری بین بنادر نوشهر و آستاراخان است.
وی از اهداف این دیدار را در جهت توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و برطرف شدن مشکلات موجود در امر بازرگانی و تجارت عنوان کرد.
آمادگی کامل بندر نوشهر برای هر گونه همکاری با بندر آستاراخان
مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران نیز با تشریح موقعیت منحصر به فرد و نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به پایتخت و سایر مراکز مهم صنعتی و اقتصادی کشور از آمادگی این بندر برای هرگونه همکاری در راستای توسعه مبادلات تجاری با بندر آستاراخان خبر داد.
منوچهر تاتینا، اتصال بندر نوشهر به مخازن نفتی چالوس با ظرفیتی بالغ بر 65 هزار تن را از ویژگی های این بندر عنوان و ابراز امیدواری کرد: با همکاری مسئولان ذیربط دو کشور، شاهد افزایش ترانزیت فرآورده های نفتی بین بنادر آستاراخان و نوشهر باشیم.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با بیان اینکه ظرفیت سالانه این بندر، پنج میلیون تن است خاطرنشان کرد: وجود سیلوی 25 هزار تنی غلات، دارابودن 30 هزار متر مربع انبار مسقف،260 هزار متر مربع انبار روباز و برخورداری از ماشین آلات و تجهیزات مدرن دریایی و بندری،زمینه مناسبی برای افزایش سطح مبادلات تجاری بین دو طرف ایجاد کرده است.
افزایش سطح مبادلات اقتصادی با بندر آستاراخان
فرماندار شهرستان نوشهر در حاشیه این دیدار با ابراز خرسندی نسبت به حضور هیئت بلندپایه روسی در بندر نوشهر افزود: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های موجود در این شهرستان مرزی در بخش های مختلف گردشگری و تجاری و امکان صدور انواع گل و گیاه و بویژه گیاهان دارویی و توانمندی های بندر قدیمی نوشهر،شاهد افزایش سطح مبادلات اقتصادی با استان آستاراخان روسیه هستیم.
در پایان هیئت بلندپایه اقتصادی آستراخان روسیه ضمن بازدید از بخش های مختلف بنادر نوشهر و فریدونکنار از نزدیک در جریان روند فعالیت های دریایی و بندری و پروژه های در دست اقدام اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران قرار گرفتند.
برچسب ها: ایران و روسیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار