۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

روسیه انفجار در خط لوله گاز را به گردن انگلیس انداخت

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پرسنل نیروی دریایی بریتانیا در ماه سپتامبر خط لوله گاز نورد استریم را منفجر کردند. ادعایی که لندن آن را رد کرد.
کد خبر: ۹۴۱۵۱

روسیه انفجار در خط لوله گاز را به گردن انگلیس انداخت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، خبرگزاری رویترز گزارش داد روسیه ادعا می‌کند که خرابکاری در خط لوله گاز نورد استریم توسط نیروی دریایی بریتانیا صورت گرفته و آن را یک نوع خرابکاری قلمداد می‌کند.

بر اساس این گزارش مسئولان وزارت دفاع روسیه معتقدند بریتانیا طراحی یک حمله تروریستی را در دریای بالتیک در ۲۶ سپتامبر سال جاری میلادی تدارک دیده و در طرح منفجر کردن خط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ مشارکت کردند.

در همین حال وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد روسیه ادعا‌های دروغینی علیه این کشور مطرح کرده است و روسیه قصد دارد با طرح این موضوع در شورای امنیت جنگ روانی را علیه این کشور به راه اندازد.

خبرگزاری رویترز در ادامه این گزارش می‌نویسد هنوز جزئیات بیشتری درباره اینکه کدام کشور و کدام تیم عملیاتی مسئول آسیب رسانی به این خط لوله است، منتشر نشده است و طرفین به متهم کردن یکدیگر پرداخته‌اند.

در همین حال سوئد و دانمارک به این نتیجه رسیده‌اند که چهار نقطه خط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ بر اثر انفجار آسیب دیده است، اما آن‌ها هنوز کسی را مسئول این خرابکاری عنوان نکرده‌اند.

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو این آسیب را یک اقدام خرابکارانه خوانده و دادستان مسئول این پرونده در سوئد نیز دستور داده تا تحقیقات بیشتری در مورد مناطق آسیب دیده این خط لوله انجام شود.

شایان  ذکراست خط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ ظرفیت مشترک سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز را دارند که بیش از نیمی از حجم گاز طبیعی روسیه را تشکیل می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار