سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات ساخت بندر صیادی درگهان به عنوان بزرگترین بندر صیادی جزیره قشم، هم اکنون مراحل پایانی خود را طی میکند.
مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: ساخت موج شکنهای اصلی به طول ۹۲۰ متر و اسکله به روش شیب پایل فلزی به طول ۱۲۰ متر از جمله ویژگیهای این بندر صیادی محسوب میشود.
وی اذعان داشت: همچنین به منظور ساخت این بندر صیادی به حجم ۲۵۰ هزار متر مکعب، لایروبی صورت گرفته است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: احداث ساختمان زیرسوله اسکله، بازار حراج ماهی، ساختمان اداری و حفاظت منابع، محوطه سازی جداول و پیاده روها، دیوار دور بندر، آسفالت خیابانها، سردرب ورودی بندر و بخشی از جایگان سوخت از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور ساخت بندر صیادی درگهان محسوب میشود.
بهشتیان همچنین از اتمام ۹۰ درصد از عملیات ساخت رمپ قایقها در بندر صیادی درگهان خبر داد و بیان داشت: به زودی با برگزاری مناقصه عملیات تکملی کارهای باقی مانده در محوطه و ساختمانهای اداری، عملیات ساخت بزرگترین بندر صیادی جزیره قشم به طور کامل به اتمام خواهد رسید.
وی پیشنهاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای ادامه عملیات ساخت بندر صیادی درگهان را شش میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: اعتبار مورد نیاز برای اتمام نهایی این پروژه ۱۰ میلیارد تومان است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: به منظور ساخت بندر صیادی درگهان از ابتدای پروژه تا کنون ۱۷ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
به گفته مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، پروژه بندر صیادی درگهان در زمره پروژههای مربوط به طرح احداث بنادر صیادی قرار دارد.