۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

تولید میگو از برنامه ششم توسعه پیش افتاد

تولید میگو از برنامه ششم توسعه پیش افتاد
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از پیش بینی تولید 40 هزار تن میگوی پرورشی در مجموع استان های تولید کننده میگوی کشور طی سال 97 خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۶۶

حسینعلی عبدالحی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت تولید میگوی پرورشی در سال جاری اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال شاهد تولید 40 هزار تن میگوی پرورشی در مزارع تولید کننده میگوی سراسر کشور باشیم.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه امسال 11 هزار هکتار مزرعه زیر کشت میگوی پرورشی رفته است، عنوان کرد: مزارع زیر کشت رفته متعلق به استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، گلستان، خوزستان و خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه این پیش بینی در حالی است که سال گذشته در مجموع 32 هزار تن تولید داشتیم، بیان داشت: آمار مذکور حاکی از ادامه روند رو به رشد صنعت میگوی کشور است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تولید میگوی پرورشی در کشور از برنامه های تدوین شده در برنامه ششم توسعه پیشی گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: امسال شاهد شیوع بیماری در مزارع پرورش میگوی آبادان و چابهار بودیم که خوشبختانه پرورش دهندگان با اقدامات مناسب نسبت به کنترل بیماری عمل کردند.

عبدالحی با اشاره به اینکه عملیات برداشت میگو در استان سیستان و بلوچستان به اتمام رسیده است، گفت: در مجموع هزار و 500 تن میگو در مزارع استان سیستان و بلوچستان برداشت که بخشی از آن صادر و بخشی وارد بازار داخلی شد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: به زودی شاهد آغاز عملیات برداشت میگو از مزارع پرورشی سایر استان های کشور خواهیم بود.

وی در ادامه در خصوص چشم انداز تولید میگو در سال 98 نیز اظهار داشت: به نظر می رسد نوسانات قیمت ارز مشکل جدی برای صنعت میگو به وجود نیاورد چرا که بخش عمده میگوهای پرورشی صادر می شوند و درآمد خوبی را به همراه خواهند داشت.

عبدالحی بیان داشت: از سوی دیگر افزایش قیمت ارز انگیزه صادرات را در پرورش دهندگان افزایش خواهد داد که این امر منجر به افزایش تولید نیز خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: به نظر می رسد مشکل اصلی در صنعت میگو در بخش تامین مواد اولیه غذای میگو باشد که هم اکنون با رایزنی هایی که با کارخانجات تولید غذا در حال انجام است، امید می رود به زودی شاهد رفع این مشکل باشیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: سازمان شیلات ایران با نهایت توان و قدرت از پرورش دهندگان حمایت خواهد کرد و در این راستا تمام تلاش خود را از طریق مکاتبه با سایر وزارتخانه های مرتبط برای پیشرفت صنعت میگو انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون پبیش بینی تولید میگوی سال 98 بسیار زود به نظر می رسد اما همانگونه که پیش از این اشاره شد، آنچه مشهود است اینکه از برنامه های چشم انداز ششم توسعه در زمینه صنعت میگو جلو هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار