۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲

سهم 38درصدی هندیجان از صید آبزیان دریایی خوزستان

فرماندار هندیجان گفت:سالانه 17هزارو 500تن ماهی و میگوی دریایی از این بندر صید می شود که معادل 38درصد سهم صید آبزیان بنادر صیادی خوزستان است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۲۱۹
سهم 38درصدی هندیجان از صید آبزیان دریایی خوزستان
کوروش مودت در گفتگو با خبرنگارمانا با بیان اینکه اسکله صیادی بحرکان هندیجان به عنوان بزرگترین اسکله صیادی کشور ، نقش مهمی در رونق صید و صیادی در منطقه دارد افزود:بخشی از آبزیان دریایی منطقه به خارج صادر می شود.
وی با بیان اشاره به اینکه صید و صیادی مهمترین منبع درآمد ساکنان بندر هندیجان است افزود:منابع صید و صیادی محدود است از این رو برنامه اولویت دار ما توسعه آبزی پروری در منطقه مستعد هندیجان است.
فرماندار هندیجان افزود:با عملیاتی شدن طرح تولید آبزیان از جمله در پروژه ماهی و میگو، صادرات آبزیان از بندر هندیجان رونق می یابد.
وی گفت: 9 طرح آبزی پروری در مناطق ساحلی با یک هزار هکتار آماده سرمایه گذاری است که در صورت عملیاتی شدن آن ، علاوه بر ایجاد اشتغال مولد ، رونق بیشتر اقتصادی در منطقه را بدنبال خواهد داشت.
فرماندار هندیجان آبزی پروری در منطقه ساحل هندیجان ، گامی در جهت حفظ ذخایر آبزیان دریایی است افزود: در حال پیگیری اجرای طرح آبزی پروری در منطقه است.
مودت گفت: از سرمایه گذار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش پرورش آبزیان هندیجان استقبال می کنیم.
وی توسعه صنایع دریایی را یکی دیگر از پتانسیل های این منطقه ساحلی بیان کرد و افزود:با همکاری و تفاهم نامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت با صندوق کارآفرینی کشور ، تسهیلات صنایع دریایی تا سقف دو میلیارد ریال با کارمزد 14درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
مودت گفت: برای دریافت تسهیلات صنایع دریایی در منطقه هندیجان محدودیتی وجود ندارد.
پارسال 43هزار تن ماهی و میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید می شود که این میزان هرسال به علت فشاربیش از حد به ذخایر آبزیان ، در حال کاهش است.
استان خوزستان 500کیلومتر ساحل دارد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار