به گزارش مانا، رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست گفت: طرح جامع ارتباطی خلیج فارس مشتمل بر پل، راه آهن، اتوبان و اسکله درصورت تامین اعتبار طی سه سال به بهره برداری می رسد.
حمیدرضا مومنی افزود: برای جلوگیری از خسارات به هزینه 220 میلیارد تومانی انجام شده در این طرح باید با اعتباری حدود 500 میلیارد ریال در فاز اول کیسون های ساخته شده در خشکی را به محل استقرار در دریا منتقل کنیم.
وی ادامه داد: در سفر استاندار گوانگ دونگ چین به جزیره قشم در زمینه سرمایه گذاری برای ساخت این طرح توسط فعالان اقتصادی این استان که در صنعت پل سازی تبحر دارند به توافقاتی رسیده ایم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هفته آینده تیمی از منطقه آزاد قشم برای دستیابی به نتیجه توافقات انجام شده راهی استان گوانگ دونگ چین می شوند و در صورت کسب توافق نهایی از طرف سرمایه گذاران این استان می توانیم درخصوص انجام آن به جمع بندی نهایی برسیم.
رمضانعلی یاوری قائم مقام وزارت دادگستری هم در این نشست، گفت: پس از سفر تیم منطقه آزاد قشم به استان گوانگ دونگ و کسب نتیجه این سفر، باید با ارائه چند راهکار، بهترین روش اجرای این طرح ملی را انتخاب کنیم.
وی با اعلام اینکه باید از هزینه انجام شده در این طرح به عنوان سهم 15 درصدی دولت صیانت شود، افزود: تا قبل رسیدن به راه حل نهایی اجرای این طرح حتما باید از کانال های مختلف برای اختصاص حدود 500 میلیارد ریال اعتبار و انتقال پایه های پل به داخل دریا استفاده کنیم.
وی یکی از مسائل مهم اجرای این پروژه را مباحث مدیریتی آن برشمرد و گفت: با نگاه ویژه مدیریتی باید افق تکمیل این طرح مهم ملی با اطمینان از منابع مشخص شود.
به گفته یاوری، برای ساخت این پروژه نباید از اعتبارات سازمان منطقه آزاد قشم استفاده کرد و این سازمان می تواند در کنار مدیریت اجرای این طرح به مسائل مهم دیگر این منطقه بپردازد.