۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰

راه‌اندازی خط دریایی قشم - عمان با هدف توسعه تجارت و گردشگری

مدیرکل گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از راه‌اندازی خط دریایی قشم به عمان خبر داد و افزود: توسعه مسیر‌های دریایی که برای دریانوردان ایرانی قابلیت استفاده دارد، در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۰۵۳۶

راه‌اندازی خط دریایی قشم - عمان با هدف توسعه تجارت و گردشگری

 

به گزارش خبرنگار مانا از قشم  ادریس راموز در نشستی خبری با اشاره به راه‌اندازی خط دریایی قشم به عمان، تصریح کرد: براساس دانش دریانوردی، تلاش شده تا مسیر‌های دریایی که بین دریانوردان ایرانی قابلیت استفاده دارد، ایجاد شود.

وی افزود: سال گذشته مسیر دریایی بین قشم و بندرعباس با لنج‌های بادی و چوبی طی مراسمی ایجاد شد و امسال نیز طی تعاملی که با کشور عمان برقرار شده است قصد داریم مسیر دریایی بین قشم و کنگ و قشم به خصب، برقرار شود که این مسیر با لنج‌های چوبی که میراث خلیج فارس است، طی خواهد شد.

راموز با اشاره به ظرفیت حمل بار و مسافر در مسیر دریایی قشم به عمان، گفت: هدف ما از راه‌اندازی این مسیر، هم گردشگری دریایی و هم انتقال ماشین است تا در مناطق آزاد که نیاز به پلاک وجود ندارد، تردد انجام شود و برنامه‌ریزی‌های آن در حال انجام است.

وی اظهار کرد: جزیره قشم سابقه تمدنی بالایی دارد و ارتباطات تجاری که از گذشته با کشور‌های آفریقایی، چین، هند و ... وجود داشته موجب ایجاد تبادلات بین فرهنگی نیز شده است. اشتراکات فرهنگی از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌تواند موضوع اقتصاد گردشگری را نیز تقویت کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی صنعت گردشگری جزیره قشم که روز‌های ۲۶ تا ۲۷ مهر در جزیره قشم برگزار می‌شود، افزود: طی سال‌های اخیر تلاش شده تا با دعوت از سفرای کشور‌های مختلف نشان داده شود که چه فرصت‌ها، پتانسیل‌ها و ویژگی‌های مثبتی در جزیره قشم وجود دارد.

وی تاکید کرد: دریانوردان از گذشته از واژه همسنگار به معنای همراهی استفاده می‌کردند که در عنوان همایش پیش‌رو از آن استفاده شده است.

راموز با بیان اینکه در امر توسعه و گردشگری، فرصت‌های بسیاری در جزایر مناطق آزاد کشور وجود دارد که باید از آن بهره برد، گفت: جزایر کشور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نقش مهمی در توسعه و رشد صنعت گردشگری و توریسم کشور دارند و از جنگل‌های حرا، موسیقی، ساز، عود و سایر دارایی‌ها و ویژگی‌ها می‌توان برای بهبود و رونق صنعت گردشگری در منطقه آزاد قشم استفاده کرد.

راموز عنوان کرد: در همایش پیش‌رو، حرا به‌عنوان نماد صلح مطرح شده و در پوستر طراحی‌شده برای این همایش از نماد آن استفاده شده است.

وی در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: دانش لنج‌سازی به‌عنوان دانش فراموش‌شده و میراث مهم صنعتی در جزیره قشم که در نابودی است مطرح است و در تلاش هستیم تا از نابودی آن جلوگیری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار