۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴

۴۱ هزار هکتار از پهنه آبی بنادر غرب استان هرمزگان آب‌نگاری شد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان گفت: هیدروگرافی (آب‌نگاری) ۴۱ هزار هکتار از پهنه آبی بنادر غرب این استان با هدف ارتقاء ایمنی تردد شناور‌ها و حفظ محیط زیست دریایی با مقیاس یک در هزار انجام شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۵

 

 ۴۱ هزار هکتار از پهنه آبی بنادر غرب استان هرمزگان آب‌نگاری شد

به گزارش مانا از بندرعباس، «مرتضی سالاری» روز سهشنبه اعلام کرد: در راستای دستیابی به دریانوردی ایمن در منطقه با اهداف مطالعات رسوب و حفظ ایمنی تردد شناورها و حفظ محیط زیست دریایی ۴۱ هزار هکتار پهنه آبی بنادر غرب استان هرمزگان هیدروگرافی شد.  
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت راهبردی بنادر غرب این استان به عنوان پرترددترین بندر کشور از ابتدای سال
۹۵ تا به امروز ۱۸ عملیات هیدروگرافی به منظور ارتقاء ایمنی آبراههای بنادر غرب استان هرمزگان اجرا شده است.
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: با توجه به هیدروگرافی انجام شده و مدل
سازی و تفکیک نقشهها، دید بسیار جامعی نسبت به بستر حوضچه و کانال دسترسی بنادر و دریانوردی غرب استان و عوارض ریزسطحی موجود در بستر حاصل شده است که با تأمین به موقع نقشههای دریایی و انتشار چارتهای دریایی جدید میتوان گامی مهم در راستای ایمنی دریایی و توسعه تجارت دریایی در بنادر غرب هرمزگان برداشت.
به گفته سالاری از دیگر مزیت
های اجرای عملیات هیدروگرافی شناسایی محلهای حساس زیستمحیطی دریایی، شناسایی شناورها و اشیاء مغروقه در زیر سطح دریا، تهیه نقشههای دریایی، زمینشناسی بستر دریاها و مطالعه جنس رسوبات، دقیق سازی محدودههای لایروبی با شفافیت و دقت بالا است و به دست آوردن این اطلاعات پایه جهت توسعه مجتمعهای بندری از اصلیترین موارد مورد نیاز هر مجموعه بوده که اطلاعات هیدروگرافی و تلفیق آن با اطلاعات زیرساختهای بندر نقش اساسی در توسعه آن بندر دارد.
شایان ذکر است؛ هیدروگرافی به عنوان یکی از گرایش
های مهم رشته مهندسی نقشه برداری بهشمار میآید که در راستای شناخت دقیق پهنههای آبی، دریانوردی ایمن، توسعه صنایع ساحلی و فراساحلی، حفظ محیط زیست و بهبود معیشت ساحل نشینان نقش بی بدیلی را برعهده دارد و پایداری در عرصه دریا نیازمند این مهم است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار