
انفجار عمدی کشتیها پس از ورود به بنادر روسیه
یک مجموعه حملات مرموز با استفاده از مینهای صدفی به نفتکشها، دنیای حمل و نقل دریایی را تکان داده و ظن خرابکاری را برانگیخته است.
یک مجموعه حملات مرموز با استفاده از مینهای صدفی به نفتکشها، دنیای حمل و نقل دریایی را تکان داده و ظن خرابکاری را برانگیخته است.
جابهجایی کانتینر در بنادر چین در مدت ۵ ماه یعنی از ژانویه تا می ۲۰۲۵ به ۱۴۳ میلیون TEU رسید که نشاندهنده افزایش ۷.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در همین مدت بنادر چین در مجموع ۷.۳۵ میلیارد تُن بار را تخلیه و بارگیری کردند که نشاندهنده افزایش ۳.۸ درصدی ترافیک بندری نسبت به سال قبل است. این درحالی است که بنادر چین اوایل سال ۲۰۲۵ به علت بالا رفتن تعرفهها از سوی آمریکا به شدت از فعالیت خود کاسته و حتی در برخی اوقات به حالت تعلیق درآمدند.
اخیراً انجمن کسب و کار لجستیک ویتنام (VLA) اعلام کرده است که کنگره جهانی فدراسیون بینالمللی انجمنهای حملونقل بار (FIATA) سال ۲۰۲۵ (FWC) از ۶ تا ۱۰ اکتبر در هانوی برگزار خواهد. این انجمن با موفقیت حق میزبانی ویتنام را برای این رویداد معتبر جهانی به دست آورده است. کنگره جهانی لجستیک ۲۰۲۵ از حمایت قوی دولت برخوردار است. نخست وزیر این کشور دو بار مستقیماً با تورگوت ارکسکین، رئیس FIATA، و مقامات VLA دیدار کرده است تا در مورد پتانسیل همکاری و آمادهسازی برای میزبانی این کنگره جهانی گفتوگو کند.
وزارت حملونقل روسیه اعلام کرد که روسیه و چین قصد دارند کانال حملونقل رودخانهای-دریایی را توسعه دهند که شمال شرقی چین و خاور دور روسیه را به هم متصل میکند.
در حالیکه بازار جهانی کشتیرانی هفتهای پرنوسان را پشت سر گذاشت، کیپسایزها با سقوط بیسابقه نرخها، و پاناماکسها با جهش تقاضا خبرساز شدند. همزمان، ثبات نسبی در بخش کانتینربرها ادامه یافت و اجرای رسمی کنوانسیون هنگکنگ آینده بازار اوراقسازی را در ابهام قرار داده است.