۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹

ثبت ۶۷۵ هزار و ۹۵۰ گردشگر دریایی در بنادر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ویژه ایام نوروز با انجام ۲۱۸ هزار سفر به ۶۷۵ هزار و ۹۵۲ نفر گردشگر خدمات ارائه شد.
کد خبر: ۹۸۷۵۸

ثبت ۶۷۵ هزار و ۹۵۰ گردشگر دریایی در بنادر  بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر محمد شکیبی نسب با اشاره به توسعه طرح‌های گردشگری دریایی با استفاده از شناور سنتی لنج و قایق اظهار داشت: در طرح گردشگری بنادر استان قایق‌های تفریحی با خدمات‌رسانی به ۴۷۱ هزار و ۸۶۲ نفر بیشترین سهم در طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: بعد از قایق‌های تفریحی جت اسکی، موتورلنج و شناور‌های فلزی مسافربری و گردشگری بیشترین سهم در طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر داشتند و در مجموع ۶۷۵ هزار و ۹۵۲ نفر از تفریح دریایی در سواحل استان بوشهر استفاده کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، با بیان اینکه ۹۴ هزار و ۱۲۶ نفر از جت اسکی استفاده کردند اضافه کرد: ۵۰ هزار و ۵۹۶ نفر از موتور‌لنج و ۴۲ هزار و ۷۷۶ نفر هم از شناور‌های فلزی مسافربری بهره‌مند شدند.

شکیبی نسب تصریح کرد: در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتور‌لنج سنتی در بنادر بوشهر، بوالخیر، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند.

وی افزود: در این طرح همچنین ۳۰ فروند جت اسکی در قالب هشت باشگاه و ۱۳۷ قایق تفریحی خدمات خود را به گردشگران دریایی بنادر استان بوشهر ارائه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در طرح گردشگری دریایی پایانه مسافری بین‌المللی بندر بوشهر در نخستین سال فعالیت خود به بیش از ۱۵ هزار گردشگر و مسافر نوروزی خدمات ارائه کرد.

وی گفت: مهمترین دستاورد طرح گردشگری دریایی بنادر استان ارائه خدمات ایمن و بدون حادثه به گردشگران دریایی بود که این مهم نتیجه تلاش گروهی و ارزشمند فعالان طرح گردشگری بنادر استان بود.

شکیبی نسب اظهار کرد: در شماری از مراکز غیرمجاز حوادثی برای گردشگران رخ داد که انتظار است گردشگران در هنگام دریافت خدمات گردشگری دریایی به استفاده از مراکز ایمن و مجاز اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پایان طرح گردشگری دریایی نوروزی خبر داد و گفت: طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر ویژه نوروز امسال از ۲۵ اسفند تا ۲۴ فروردین ماه به مدت یک ماه به اجرا درآمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار