روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

استفاده بیش از ۳۰۸ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در طرح گردشگری دریایی ایام نوروز ۳۰۸ هزار و ۴۵۳ نفر از خدمات گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر استفاده کردند.
کد خبر: ۹۸۶۸۹

استفاده  بیش از  ۳۰۸ هزار  نفر از خدمات گردشگری دریایی استان بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی در نشست بررسی عملکرد طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر با اشاره به ارائه خدمات گشت دریایی به بیش از ۳۰۸ هزار مسافر در ایام نوروز در بنادر استان اظهار کرد: از مجموع خدمات ارائه شده در طرح گردشگری دریایی قایق‌های تفریحی به ۲۲۳ هزار و ۶۰۲ نفر، جت اسکی‌ها به ۴۴ هزار و ۸۸۱ نفر گردشگر خدمات ارائه کردند.  

وی افزود: همچنین موتورلنج‌ها به ۲۴ هزار و ۲۳۷ نفر و شناور‌های فلزی به ۱۵ هزار و ۷۳۳ نفر خدمات‌رسانی داشتند.  

وی بیان کرد: در این طرح بنادر گناوه، بوشهر، دیلم و کنگان به ترتیب بیشترین سهم در خدمات‌دهی به گردشگران دریایی را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: امسال با وجود به بهره‌برداری رسیدن پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر انتظار می‌رفت که از حیث جابه‌جایی گردشگری دریایی رکورد جدید رقم بخورد، اما امواج و تلاطم دریا در عمده روز‌های عید مانع از تحقق این مهم شد.

شکیبی نسب ادامه داد: امسال با تدابیر پیش‌بینی شده در مراکز مجاز ارائه خدمات گردشگری دریایی استان خدمات به صورت کاملاً ایمن و بدون کوچک‌ترین حادثه به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه شد.

وی اضافه کرد: امسال طرح گردشگری دریایی ایام نوروز با رویکرد خدمات رسانی به ادارات و مدارس دولتی تا ۲۵ فروردین تمدید شده و خدمات طرح با تخفیف ویژه ارائه می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: برای ایام نوروز امسال با انجام بازرسی‌های فنی در مجموع مجوز فعالیت ۱۴۱ شناور شامل ۱۳۰ قایق و ۱۱ موتور لنج سنتی و ۳۰ جت اسکی در طرح گردشگری ایام نوروز این استان صادر شد.

وی بیان کرد: در طرح تسهیل گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز همچنین با هدف افزایش ایمنی تردد ۷۰۰ جلیقه و ۶۵ حلقه نجات در بنادر استان بوشهر توزیع شد.

شکیبی نسب یادآور شد: برای این ایام همچنین هفت شناور ناجی، ۱۱ فروند شناور همیار ناجی و ۱۳ شناور آتشخوار در آماده‌باش کامل قرار گرفتند تا در صورت بروز حادثه در اسرع وقت خدمات موردنیاز را ارائه کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار