۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

توسعه اسکله‌های صیادی استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از توسعه اسکله‌های صیادی استان از جمله نخل تقی، جفره، سیراف، شیرینو، عسلویه خبر داد و گفت: اسکله خورخان بردخون شهرستان دیر هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۸۵۷۹

توسعه اسکله‌های صیادی استان بوشهر

عقیل امینی در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به مقابله همه جانبه با صید ترال کف در خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: در سال جاری تاکنون ۵۳ فروند شناور متخلف در سواحل استان بوشهر توقیف شده که ۳۶ شناور آن در زمینه صید ترال بوده است.

وی صید ترال را سه نمونه ترال کف، میان آبی و سطح‌زی دانست و بیان کرد: صید ترال کف منسوخ شده و تنها در زمان صید میگو با مجوز در مدت کوتاهی انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی برای تقویت ذخایر آبزیان خبر داد و بیان کرد: آخرین اقدام در این خصوص مربوط به دهه ۸۰ بوده، ولی امسال مطالعات ایجاد زیستگاه در کنگان انجام شده و قرار است با اعتبار ۱.۸ میلیارد تومان از سال آینده این مهم اجرایی شود.

امینی اضافه کرد: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در قالب امضای تفاهم‌نامه مسئولیت اجتماعی با یک شرکت پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی دنبال می‌شود.

وی از توسعه اسکله‌های صیادی استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: اسکله‌های صیادی نخل تقی، جفره، سیراف، شیرینو، عسلویه در حال اجرا است که اسکله‌های صیادی جنوب استان بوشهر در دستور کار شرکت‌های شورای راهبردی پتروشیمی پارس جنوبی قرار گرفته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اسکله خورخان در شهرستان دیر را یکی از مطالبات به حق مردم این منطقه دانست و بیان کرد: سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی اسکله صیادی خورخان آغاز شد و اکنون دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که بر اساس برنامه‌ریزی تیرماه سال آینده تکمیل و هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

امینی تقویت و اجرای سیستم‌های اطفای حریق در اسکله‌های صیادی استان را یک برنامه مهم دانست و ادامه داد: امسال برای تولید ۳۸ هزار تن میگو پرورشی در استان برنامه‌ریزی شده بود که ۲۴ هزار تن تولید شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار