روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی برای تقویت ذخایر آبزیان در بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی برای تقویت ذخایر آبزیان در آب‌های استان خبر داد و گفت: امسال یک‌هزار و ۸۳۰ سازه بتنی در دریا مستقر شده و برای مطالعات ایجاد زیستگاه در نوار ساحلی بندر کنگان در سال آینده برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۹۸۵۶۲

ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی برای تقویت ذخایر آبزیان در بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عقیل امینی با بیان اینکه تاکنون مجوزی برای صید به شناور‌های خارجی در آب‌های استان بوشهر داده نشده اظهار کرد: ۵۳ شناور داخلی در سال جاری به علت صید غیرمجاز توقیف شده که ۳۶ شناور مربوط به صید ترال بوده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی صید ۴۱ هزار و ۹۰۰ تُن آبزی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: این صید شامل سه هزار و ۶۰۰ تُن ماهی، ۳۸ هزار تُن میگو و مابقی سایر آبزیان بوده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید میگو پرورشی در استان خبر داد و تصریح کرد: به دلایلی از جمله بیماری مرگ زودرس در مزارع پرورش میگو، فقط حدود ۲۴ هزار تُن تولید میگو در سالی جاری در استان محقق شد.

امینی توسعه اسکله‌های صیادی، تجهیز و به روزرسانی این اسکله‌ها به سیستم اعلان و اطفاء حریق پیشرفته و ساماندهی قایق‌های بدون مجوز را از جمله مهمترین فعالیت‌های شیلات استان دانست و ادامه داد: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی برای تقویت ذخایر آبزیان در آب‌های استان را دنبال می‌کنیم که امسال یک‌هزار و ۸۳۰ سازه بتنی در دریا مستقر شده و برای مطالعات ایجاد زیستگاه در کنگان در سال آینده برنامه داریم.

امینی با پیش‌بینی تولید ۴۷ هزار تُن میگو پرورشی برای سال آینده، گفت: هفت هزار و ۴۸۹ هکتار از مزارع میگو استان در سال آینده زیرکشت می‌رود.

وی بوشهر را یکی از استان‌های پیش‌ران در تولید ماهی در قفس دانست و خاطرنشان کرد: فقط در یک مجموعه پنج هزار تُنی مربوط به اداره کل اوقاف استان، امسال دو هزار تُن تولید شد و در سال آینده سه هزار تُن دیگر به ظرفیت آن اضافه می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار