۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی این استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج در خلیج فارس به بیش از ۲.۵ متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۸۴۸۴

اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی بوشهر

 

فرج‌الله شکوهی پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در خلیج فارس، اظهار داشت: مخاطرات این هشدار تا ۱۴ اسفند ادامه دارد و افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج در خلیج فارس از مخاطرات این هشدار دریایی است.

وی نوع مخاطره این هشدار دریایی را سرعت وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت دانست و بیان کرد: افزایش ارتفاع موج دریا خلیج فارس تا ۲.۵ متر از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه ۱۳ و ۱۴ اسفند با افزایش سرعت وزش باد، سواحل استان بوشهر متلاطم و مواج می‌شود اضافه کرد: در هشدار دریایی سطح نارنجی احتمال خطر غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه قایق، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق‌شدگی شناگران، خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

وی با تأکید بر پرهیز از تردد شناور‌های سبک در خلیج فارس گفت: توصیه می‌شود از تردد‌های دریایی غیرضروری به‌ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی از جمله قایق طی مدت یادشده در خلیج فارس و سواحل استان بوشهر اجتناب شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار