۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

کاشت درختان حرا در سواحل بندر دیر

بیش از ۱۰ هزار اصله درخت حرا با مشارکت جامعه صیادی و طبیعت دوستان در سواحل بندر دیر کاشته شد.
کد خبر: ۹۸۴۶۳

کاشت درختان حرا در سواحل بندر دیر

 

هادی جمالی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به نقش جنگل‌های مانگرو یا حرا در زیستگاه‌های آبزیان و حیات وحش اظهار داشت: به منظور احیا گسترش اکوسیستم آبزیان و جانداران کاشت درخت حرا در پهنه‌های ساحلی شهرستان دیر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اداره شیلات شهرستان دیر گسترش جنگل و حفظ تنوع زیستی، حفاظت از خاک، تقویت زیستگاه پرندگان و حشرات را از اهداف تولید و کاشت نهال حرا در سواحل دانست و افزود: ویژگی‌‌های خاص اكولوژيكي جنگل‌های حرا باعث شده که همواره زیستگاه مناسب برای زندگی جانداران مختلف از جمله پرندگان، پستانداران، جلبک‌ها، نرم‌تنان، بندپایان و منبع مفید برای تغذیه ماهیان و خرچنگ‌ها باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت جنگل‌های حرا شیلات با همکاری منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان دیر در مرحله اول اقدام به کاشت دو هزار اصله درخت حرا در جزیره ام‌الگرم با مشارکت جامعه صیادی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست و طبیعت دوستان کرد.

رئیس اداره شیلات شهرستان دیر تصریح کرد: شیلات شهرستان دیر با همکاری جامعه صیادی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، سپاه سیدالشهدا، هلال احمر، آموزش و پرورش و طبیعت دوستان شهرستان دیر اقدام به کاشت بیش از 10 هزار اصله درخت حرا کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار