روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای صادرات کالا به عربستان

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بر استفاده از ظرفیت منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند و بنادر خوزستان برای توسعه صادرات کالا به عربستان سعودی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۸۴۵۳

استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای صادرات کالا به عربستان


به گزارش خبرنگار مانا، شهلا عموری در نشست کارگروه برقراری روابط اقتصادی و تجاری با کشور عربستان سعودی در محل اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: منطقه آزاد اروند می‌تواند صادرات کالا به عربستان سعودی را شتاب بخشد و امکان ترانزیت کالا‌های عربستان به کشور‌های آسیای میانه را فراهم آورد.
وی ادامه داد: ازسرگیری روابط سیاسی عربستان سعودی و ایران، باعث شده تا اتاق بازرگانی اهواز آمادگی خود برای راه‌اندازی اتاق مشترک ایران و عربستان سعودی اعلام کند.
عموری گفت: بنادر فعال خوزستان نیز ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دارند.
وی خواستار راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بنادر خوزستان با بنادر شرقی عربستان سعودی برای تبادل کالا و جابه‌جایی گردشگران دو کشور شد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: بعد از گشایش روابط سیاسی ایران و عربستان سعودی، اتاق بازرگانی اهواز آمادگی خود را برای برقراری ارتباط تجاری با این کشور اعلام کرد.
به گفته وی قرار بود نمایشگاه توانمندی صادرات ایران در عربستان سعودی با مشارکت اتاق بازرگانی اهواز ایجاد شود که متأسفانه هنوز این امکان فراهم نشده است.

وی اظهار داشت: تعاملات سیاسی با کشور عربستان سعودی همچنان در اولویت است به همین دلیل نیاز است برای ایجاد ارتباط اقتصادی و تجاری با عربستان نشستی با سفیر این کشور در تهران برگزار شود.
عموری با بیان اینکه عربستان سعودی شرایط خاصی برای برقراری روابط تجاری دارد ادامه داد: برای ایجاد ارتباط تجاری با کشور عربستان سعودی به حمایت و کمک دولت نیاز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار