۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

جایگاه سوخت گیری شناور‌های تجاری در خرمشهر راه اندازی می‌شود

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از راه اندازی جایگاه سوخت گیری شناور‌های تجاری و باری در بندر خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۴۱

جایگاه سوخت گیری شناور‌های تجاری در خرمشهر راه اندازی می‌شود

علی عسکری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه موضوع تأمین سوخت برای همه ذی‌نفعان فعال در حوزه حمل‌و‌نقل دریایی و بندری بسیار حائز اهمیت و بندر خرمشهر فاقد جایگاه مناسب برای سوخت‌رسانی است افزود: این موضوع باعث ایجاد مشکلات برای صاحبان شناور‌ها شده بود که از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، جایگاه مدرن و پیشرفته‌ای با ظرفیت ۱۲۰۰ تُن در روز و ظرفیت سالانه عملیاتی ۴۳۸ هزار تُن برای تسهیل عملیات بندری و دریایی در حوزه دریایی اروند و کارون را در دستور کار قرار داده است.
وی گفت: عملیات جایگاه سوخت رسانی در بندر خرمشهر با مشارکت بخش خصوصی سال آینده شروع می‌شود.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درادامه افزود:مذاکره با شرکت‌های خصوصی به منظور خارج‌سازی مغروقه‌های موجود در آبراه اروندرود و کارون، تسهیل و توسعه سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی، احداث هشت پست اسکله گردشگری در کارون در راستای مسئوولیت‌های اجتماعی و با هدف توسعه گردشگری دریایی در دستور کار قرار دارد.
عسکری در اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای ایجاد کارگاه‌ها و حوضچه‌های ساخت و تعمیرات شناور‌های تجاری در سواحل اروندرود و کارون از طریق بخش خصوصی، توسعه ترانزیت و حمل‌و‌نقل از بندر خرمشهر به عراق و کشور‌های همسایه از برنامه‌های توسعه اقتصاد دریامحور بندر خرمشهر است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، پیگیری تهیه اهداف و برنامه‌های بلند مدت در بخش گردشگری دریایی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مذاکره با شیلات برای توسعه آبزی‌پزوری و تامین غذا‌های دریایی حلال، رایزنی با مقامات استان برای احداث پایانه بار برای شرکت‌های حمل‌و‌نقل و با بخش‌های خصوصی و فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بندر را از دیگر اقدامات بندر خرمشهر در راستای اجرایی‌سازی سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور برشمرد.
وی ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری را هوشمندانه، عالمانه و مایه راهگشایی دانست و گفت: دریا‌ها به ویژه آزاد و اقیانوس‌ها از نعمت‌های الهی و منابع سرشاری برای بستر رشد علم و فناوری، کار و ثروت، تامین نیاز‌های ضروری و تولید اقتدار محسوب می‌شوند.
عسکری بیان کرد: توسعه دریامحور به معنای بهره‌برداری بهینه و پایدار از منابع و ظرفیت‌ها، دریاها، آبراه‌های قابل کشتیرانی، اقیانوس، بنادر، سواحل و جزایر برای رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال و افزایش تولید دریایی و بهبود زندگی ساحلی است.
به گزارش مانا، بندر خرمشهر بزرگترین بندر آزاد تجاری کشور محسوب می‌شود.
ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا در این بندر که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده ۱۱ میلیون تُن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار