۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

رشد ۹۶ درصدی صید کپورماهیان دریای خزر

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ابتدای فصل صید امسال به ۴ هزار و ۱۴۴ تن رسیده است، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۵ درصدی همراه است.
کد خبر: ۹۸۴۲۹

رشد ۹۶ درصدی صید کپورماهیان دریای خزر

رضا عباسپور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: آمار‌های اخذ شده از شرکت‌های تعاونی صید پره در استان‌های شمالی کشور نشان می‌دهد که  صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ابتدای فصل صید امسال تا پایان بهمن ماه امسال  به ۴ هزار و ۱۴۴ تن رسیده است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: با توجه به اینکه سال گذشته در همین مدت سه هزار و ۶۱۰ تن انواع ماهیان استخوانی صید شده بود، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۵ دصدی همراه بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس آمار اخذ شده در این مدت استان گیلان با رشد ۲۴ درصدی صید، استان مازندران با رشد ۱۵ درصدی و استان گلستان با کاهش ۴۱ درصدی صید ماهیان استخوانی مواجه بوده است.

عباسور نادری با اشاره به  رشد ۹۶ درصدی صد کپورماهیان در سال جاری، یادآور شد: صید کپورماهیان در مدت مذکور در استان گیلان با رشد ۱۵۹ درصدی، در استان گیلان با رشد ۹۷ درصدی و در استان گیلان با رشد ۶۵ درصدی همراه بوده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات همچنین در ادامه گفته‌های خود به کاهش ۲۳ درصدی صید کفال ماهیان اشاره کرد و گفت: در این زمینه استان گیلان با ۶ درصد کاهش، استان مازندران با ۳۴ درصد کاهش و گلستان با کاهش ۴۴ درصدی روبه رو بوده اند.

وی به رشد ۱۲۰ درصدی صید ماهیان سفید نیز طی فصل امسال اشاره کرد و گفت: صید این گونه مهم دریای خزر در استان گیلان دارای رشد ۱۱۸ درصدی، در استان مازندران  رشد ۱۲۱ درصدی و استان گیلان  رشد ۱۲۶ درصدی بوده است.

گفتنی است، صید ماهیان استخوانی دریای خزر توسط تعاونی‌های پره استان‌های گلستان، مازندران و گیلان هر ساله به مدت حدود ۶ ماه انجام می‌شود که معمولاًّ پس از ارزیابی گزارش گشت‌های تحقیقاتی و بررسی وضعیت ذخایر از اواسط مهرماه آغاز و تا اواسط فرودین ماه سال بعد ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار