۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان جهت جلوگیری از ورود فاضلاب صنعتی به تالاب انزلی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: جهت رفع معضل ورود فاضلاب صنعتی به تالاب بین‌المللی انزلی، مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای ساماندهی شبکه صنعتی فاضلاب استان گیلان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۸۴۲۵

اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان جهت جلوگیری از ورود فاضلاب صنعتی به تالاب انزلی


علی سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اهمیت ملی تالاب انزلی از منظر اقتصادی و اجتماعی گفت: حفاظت و احیای این تالاب از چند جهت در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: تالاب یک نشانگر اصلی سلامت حوزه آبخیز محسوب می‌شود  و آنچه که از وضعیت فعلی تالاب انزلی مشخص است اینکه حوزه آبخیز وضعیت مناسبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین تهدیدات وارده بر تالاب انزلی، موضوع آلایندگی است، گفت: هم اکنون حجم زیادی از فاضلاب صنعتی استان گیلان به تالاب انزلی وارد می‌شود که این امر حیات تالاب را به شدت مورد مخاطره قرار داده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان ساخت: به همین منظور و در راستای رفع این معضل مهم در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان گیلان، مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان جهت ساماندهی شبکه صنعتی فاضلاب این استان اختصاص یافته است.

سلاجقه در ادامه اذعان داشت: تالاب یک نشانگر اصلی سلامت حوزه آبخیز محسوب می‌شود  و آنچه که از وضعیت فعلی تالاب انزلی مشخص است اینکه حوزه آبخیز وضعیت مناسبی ندارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اقدام مهم دیگر در راستای احیای تالاب بین‌المللی انزلی را تلاش جهت جمع آوری گونه مهاجم سنبل آبی از سطح تالاب عنوان کرد و گفت: در این راستا از جوامع محلی نیز جهت رفع این معضل مهم کمک گرفته می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار