۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر/ خلیج فارس مواج و متلاطم شد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی این استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج در خلیج فارس به بیش از ۲.۵ متر رسید.
کد خبر: ۹۸۳۹۵

اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر/ خلیج فارس مواج و متلاطم شد

فرج‌الله شکوهی‌‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان از متلاطم شدن خلیج فارس خبر داد و اظهار داشت: مخاطرات این هشدار تا آخر هفته جاری ادامه دارد و افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج در خلیج فارس از آثار این هشدار دریایی است.

وی نوع مخاطره این هشدار دریایی را وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید با سرعت 60 کیلومتر در ساعت دانست و بیان کرد: افزایش ارتفاع موج دریا خلیج فارس تا 2.7 متر از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد بر روی خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر را شمال غربی با سرعت بیش از 56 کیلومتر در ساعت اعلام و خاطرنشان کرد: جهت وزش باد در سواحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی بیش از 60 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

شکوهی‌پور مخاطرات این وضعیت آب و هوایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن به‌ویژه شناور سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تور صیادی و خطر غرق شدن شناگران از مخاطرات هشدار دریایی یاد شده است.

وی با تأکید بر خودداری از فعالیت‌های ساحلی به ویژه تردد قایق‌های صیادی و تفریحی در دریا و اجتناب از شنا در سواحل استان بوشهر گفت: لازم است تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی در زمینه هشدار دریایی در استان اتخاذ شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار