روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

رونمایی از اطلس سرمایه گذاری گردشگری مناطق آزاد به ارزش ۱ میلیارد دلار

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از اطلس جامع سرمایه‌گذاری گردشگری مناطق آزاد کشور به ارزش یک میلیارد دلار رونمایی کرد.
کد خبر: ۹۸۳۶۷

رونمایی از اطلس سرمایه گذاری گردشگری مناطق آزاد به ارزش ۱ میلیارد دلار

به گزارش خبرنگار مانا، حجت الله عبدالملکی امروز در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از بسته‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مناطق آزاد رونمایی کرد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این مراسم با تأکید بر اهمیت نقش گردشگری در توسعه اقتصادی کشور گفت: بدون شک در حال حاضر مناطق آزاد کشور یکی از ظرفیت‌های مهم برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد رونمایی بیش از هزار بسته سرمایه گذاری به ارزش ۲۰ میلیارد یورو در مناطق آزاد به عنوان بهشت سرمایه گذاری ایران بودیم، ادامه داد: همچنین امسال ۷۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران داخلی در مناطق آزاد کشور هستیم.

عبدالملکی گفت: در زمینه صنعت گردشگری نیز بیش از ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش یک میلیارد یورو به سرمایه گذاران بخش خصوصی توسط سازمان مناطق آزاد کشور ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون مناطق آزاد به مکانی امن برای جلوگیری از سرمایه کشور به خارج تبدیل شده است، بیان داشت: از سوی دیگر حضور گردشگران داخلی و خارجی در مناطق آزاد نیز زمینه ساز توسعه اقتصادی کشور شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، جزایر کیش و قشم را به عنوان مهمترین جاذبه‌های توریستی خلیج فارس اعلام کرد و گفت: در این مناطق به میزان کافی زیرساخت‌های لازم و درخور گردشگری ایجاد شده است.

وی در ادامه منطقه آزاد چابهار واقع در جوار اقیانوس هند را مکانی منحصر به فرد در دنیا به لحاظ طبیعی دانست و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه را متناسب با نیاز منطقه به زودی توسعه دهیم و شاهد افزایش هر چه بیشتر ورود گردشگران به این منطقه باشیم.

گفتنی است، در خاتمه سخنان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از اطلس جامع سرمایه گذاری گردشگری مناطق آزاد کشور به ارزش یک میلیارد دلار رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار