۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

۵۰ درصد جاده مجتمع بندری نگین بوشهر آماده بهره‌برداری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه ۵۰ درصد جاده مجتمع بندری نگین بوشهر آماده بهره برداری شده گفت: انتظار می‌رود بخش باقیمانده از مسیر همراه با پل فلزی تا خرداد ماه سال آینده آماده بهره برداری شود.
کد خبر: ۹۸۳۳۵

۵۰ درصد جاده مجتمع بندری نگین بوشهر آماده بهره‌برداری شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  محمد شکیبی نسب مجتمع بندری نگین را ظرفیت بی بدیل بوشهر برای تحقق توسعه دریامحور دانست و اظهار داشت:  با تمرکز بر مجتمع بندری نگین به عنوان فرصتی بی بدیل برای تحقق توسعه دریامحور، مقرر شده صدور مجوز زیست محیطی این مجتمع بندری به صورت ویژه بررسی شود.

وی با بیان اینکه در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اجرا طرح توسعه دریامحور در بنادر استان بوشهر اقدام‌های ارزشمندی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان انجام گرفته گفت: در بندر بوشهر نیز مجتمع بندری نگین تنها فرصت پیش رو برای تحقق توسعه دریامحور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  مساحت اراضی بندر بوشهر را اکنون ۵۷ هکتار دانست و خاطرنشان کرد: با هدف رفع محدودیت مکانی برای فعالیت سرمایه گذاران از سنوات گذشته توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در این زمینه اقدام‌های ارزشمندی برای تامین زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین و ورود بخش خصوصی به این مجتمع انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه جاده و پل دسترسی اشاره کرد.

وی افزود: اکنون ۵۰ درصد جاده مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری شده و انتظار می‌رود بخش باقیمانده از مسیر همراه با پل فلزی تا خردادماه سال آینده آماده بهره برداری شود.

شکیبی نسب اظهار داشت: در تأمین برق موردنیاز مجتمع بندری نگین تخصیص اعتبار لازم انجام شده و اکنون فرایند تهیه اسناد مناقصه در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان عنوان کرد: در بحث تاسیسات زیربنایی مجتمع یاد شده با هدف دسترسی مناسب به زون‌های واگذار شده به بخش خصوصی، بودجه آسفالت تاسیسات زیربنایی تامین شده است.

شکیبی نسب افزود: در مسیر توسعه بندر بوشهر توافقنامه‌های بسیار خوبی با سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شده که از آذرماه تا به امروز نزدیک به چهار تفاهمنامه به مبلغ ۳۶ هزار میلیارد ریال به امضا رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: یکی از برنامه‌های تعریف شده برای مجتمع بندری نگین، ترانزیت مشتقات نفتی است که با استقبال بسیار خوب فعالان این عرصه مواجه شده و این مهم اکنون در مرحله نهایی آماده‌سازی زیرساخت قرار دارد.

شکیبی نسب افزود: حسب پیگیری‌های انجام شده برای مجتمع بندری نگین در تمامی زمینه‌ها کار در مسیر قانونی خود و بخوبی پیش می‌رود.

وی اظهار داشت: با این وجود یکی از مشکلات برای توسعه مجتمع بندری نگین، موضوع دریافت مجوز محیط زیستی است که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور در بندر بوشهر کل محدوده مدنظر مورد بازدید قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان  گفت: در این ارتباط مقرر شده در نشستی با حضور مسئولان سازمان محیط زیست صدور مجوز محیط زیستی تمامی ۵۱۰ هکتار از مجتمع بندری نگین به طور ویژه بررسی شود.

وی افزود: امید است با صدور این مجوز زیست محیطی، اراضی مدنظر مطابق با طرح توسعه جامع بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین به فعالان بخش خصوصی واگذار شود.

شکیبی نسب اظهار داشت: با انجام این اقدامات کلیدی و بسیار مهم زمینه رشد بیش از پیش بندر بوشهر، ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان و رشد فعالیت‌های دریانوردی و بندرداری به نحو مطلوبی فراهم خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار