۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: سرعت ۵۰ کیلومتری وزش باد و ارتفاع موج دریا در خلیج فارس تا ۲.۵ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.
کد خبر: ۹۸۳۳۴

صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به مواج شدن خلیج فارس اظهار داشت: با افزایش سرعت وزش باد هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر صادر شد.

وی افزایش ارتفاع موج خلیج فارس را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و بیان کرد: از امشب تا اواخر روز دوشنبه، به سبب وزش باد، خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را سواحل استان بوشهر و خلیج فارس دانست و افزود: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناورها، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل از دیگر مخاطرات هشدار دریایی است.

شکوهی‌پور با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌های سبک از جمله قایق صیادی و تفریحی  از اسکله‌های استان بوشهر گفت: برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی و حوادث باید تمهیدات لازم در نوار ساحلی استان بوشهر اندیشیده شود.  

وی اکنون ارتفاع موج دریای خلیج فارس را حدود ۲ متر اعلام و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا تا فردا به بیش از ۲.۵ متر افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار