۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

تولید ۲۱۰ هزار تُن آبزی تا سال ۱۴۰۴ در خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان از تولید ۲۱۰ هزار تُن آبزی در افق سال ۱۴۰۴ در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۳۰۹

 

تولید ۲۱۰ هزار تُن آبزی  تا سال ۱۴۰۴ در خوزستان

دکتر مرتضی سوری در گفتگو با خبرنگار مانا به برنامه تحولی ابلاغی بخش آبزی‌پروری خوزستان از سوی سازمان شیلات ایران در سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: برنامه شیلات تولید ۲۱۰ هزار تُن محصول آبزی‌پروری است که نسبت به سال ۱۴۰۰، با ۵۴ درصد رشد همراه است.
وی گفت:طبق برنامه‌ریزی انجام شده، میزان تولیدات ماهیان سردابی در خوزستان تا سال ۱۴۰۴ به یک‌هزار و ۹۵۱ تُن می‌رسد که نسبت به سال ۱۴۰۰ با ۲۵ درصد رشد همراه خواهد داشت.
مدیر کل شیلات خوزستان بیان کرد: پرورش ماهیان گرمابی نیز در سال مورد اشاره  به ۱۱۶ هزار و ۹۵۹ تُن می‌رسد که نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد ۷۳ درصدی مواجه خواهد بود.
وی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس نیز به پنج هزار تُن و پرورش ماهی در منابع آبی به ۲۸ هزار و ۳۱۷ تُن می‌رسد که رشد ۸۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را خواهد داشت.
سوری به پرورش یک‌هزار و ۴۶۸ تُن ماهی خاویاری تا افق ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: تولید ماهیان دریایی در استخر‌های خاکی نیز در سال ۱۴۰۴ به چهار هزار تُن خواهد رسید.
وی تولیدات شیلاتی استان را بیش از ۱۲۵ هزار تُن اعلام کرد و توضیح داد: سهم تولیدات آبزی‌پروری ۷۶ هزار و ۵۰۰ تُن (۶۱ درصد کل تولیدات) و صید از دریا ۴۸ هزار تُن (۳۹ درصد کل تولیدات) است.
به گزارش مانا، استان خوزستان با دارا بودن ۳۰ درصد آب‌های سطحی و جاری کشور، ظرفیت‌های زیادی برای آبزی پروری دارد.
بخش مهمی از تولیدات آبزی خوزستان به خارج به خصوص کشور عراق صادر می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار