۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

تخلیه و بارگیری ۵۳ میلیون و ۴۸۴ هزار تن کالا در بنادر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخلیه و بارگیری ۵۳ میلیون و ۴۸۴ هزار تن کالا در بنادر تجاری استان در ۱۰ ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۸۲۸۵

 

تخلیه و بارگیری ۵۳ میلیون و ۴۸۴ هزار تن کالا در بنادر استان بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا، محمد شکیبی نسب در جمع خبرنگاران در بوشهر از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در ۱۰ ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۶ درصدی به ۵۳ میلیون و ۴۸۴ هزار تن رسید.

وی با اشاره به افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر گفت: از مجموع کالا‌های تخلیه و بارگیری شده در بنادر استان ۴۴ میلیون و ۵۸۴ هزار تن آن کالا‌های نفتی بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶.۵ درصدی نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۱۶ هزار تی. ای. یو کانتینر در بنادر استان بوشهر بیان کرد: در مدت ۱۰ ماهه امسال میزان ترانزیت کالا در بنادر استان بوشهر با افزایش ۴۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۳ هزار و ۹۳۷ تن رسیده است.

شکیبی نسب ادامه داد: گوشت و فرآورده‌های نفتی، موادنفتی، خرده بار متفرقه و خودرو به ترتیب با افزایش ۸۷۵، ۶۲۳، ۵۷۶ و ۲۲۱ درصدی بیشترین ترانزیت بنادر استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: کاغذ و مقوا، چرم و مصنوعات چرمی، لوازم خانگی، کالا‌های ساختمانی، چوب و تخته و لوازم یدکی نیز میزان ترانزیت آن‌ها در بنادر استان افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در شاخص کالا‌های اساسی نیز روغن خوراکی، گوشت، گندم و ذرت به ترتیب با یک هزار و ۶۰۰، ۸۷۵، ۱۰۰ و ۳۶.۴ درصد بیشترین میزان واردات بنادر استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: با توسعه زیرساختی و ظرفیت ایجاد شده در بنادر استان بوشهر انتظار می‌رود این استان در سال‌های آتی شاهد حجم قابل توجهی از ترانزیت کالا‌های مختلف نفتی و غیرنفتی باشد.

شکیبی نسب یادآور شد: در شاخص تردد شناور‌ها نیز در مجموع در ۱۰ ماهه امسال چهار هزار و ۴۰۰ شناور در بنادر استان بوشهر تردد داشته است که در این بین آمار شناور‌های بالای یک هزار تن افزایش ۱.۴ درصدی داشته است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در مدت یاد شده ۲۱۲ هزار نفر مسافر در بنادر استان بوشهر جابه‌جا شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار