هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

افزایش نرخ حمل و نقل کانتینری از هند به اروپا

نرخ حمل و نقل کانتینری به علت بحران دریای سرخ از هند به اروپا و آمریکا و بالعکس با افزایش مواجه شده است. در این میان ترانزیت محموله‌ها از هند به سایر کشور‌ها نیز ۲۵ در صد پایین آمده است.
کد خبر: ۹۸۲۷۳

افزایش نرخ حمل و نقل کانتینری از هند به اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانتینر نیوز؛ تحلیلگران و پژوهشگران این سایت پس از بررسی‌های متعدد اعلام کردند قرارداد‌های کوتاه مدت برای کانتینر ۲۰ فوتی از بنادر جواهر لعل نهرو هند تا انگلیس به ۳۶۰۰ دلار بالا رفته است و این رقم برای کانتینر‌های ۴۰ فوتی به مقصد آمریکا به ۳۶۵۰ دلار رسیده است.  

از سوی دیگر کالا‌هایی که از هند به روتردام هلند ارسال می‌شود به ازای هر کانتینر ۲۰ فوتی به ۳۷۰۰ دلار و برای کانتینر ۴۰ فوتی به ۳۷۵۰ دلار رسیده است.  

بر این اساس از ماه دسامبر تا کنون در این مسیر نرخ حمل کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوتی به ترتیب ۶۰۰ و ۶۵۰ دلار بالا رفته است.  

تجزیه و تحلیل سایت کانتینر نیوز نشان می‌دهد ارسال کالا از هند به جنوآ از اول ژانویه تا کنون به ۴۷۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار رسیده است.  

در ادامه این گزارش آمده است میانگین نرخ حمل کانتینر در ژانویه برای محموله‌هایی که از غرب هند به سواحل شرقی آمریکا (نیویورک) راهی می‌شوند بین ۴۵۰۰ تا ۴۶۵۰ دلار هزینه دارد.  

در این میان نرخ قرارداد کوتاه مدت در تجارت آمریکا و هند و بالعکس افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته و طی یک ماه اخیر بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار رسیده است.    

میانگین نرخ‌های حمل کانتینر در  ژانویه از سواحل آمریکا تا غرب هند نیز بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۵۰ دلار بالا رفته است.  

تجزیه و تحلیل کانتینر نیوز نشان می‌دهد نرخ حمل کانتینر در مسیر هند به یانتیان جنوب چین نیز با افزایش بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار روبه‌رو شده است.    

همچنین برای محموله‌های هند به سنگاپور و هنگ کنگ نیز حداقل بین ۹۰ تا ۲۲۵ دلار در هر کانتینر افزایش نشان می‌دهد.

«اسرار احمد»، رئیس فدراسیون سازمان‌های صادرات هند (FIEO) در زمنیه افزایش صادرات و واردات  گفت: اگرچه قیمت‌های حمل کانتینر بالا رفته، اما صادرات همه کشور‌ها به هند روند کاهشی نشان می‌دهد که ناشی از تنش‌ها و تهدید‌های شبه نظامیان حوثی یمن در دریای سرخ است.  

به گفته وی بحران در دریای سرخ باعث شده ۲۵ درصد محموله‌های ترانزیتی از هند به سایر کشور‌ها  پایین بیاید.

«سونیل واسوانی»، مدیر اجرایی انجمن خطوط کشتیرانی کانتینری (CSLA) نیز گفت: تا آنجا که به هند مربوط می‌شود سعی می‌کنیم صادرات به بریتانیا، اروپا، مدیترانه و آمریکا از طریق دماغه امیدنیک ادامه یابد، اما اگر بحران بیشتر شود مجبوریم که این مسیر را نیز حذف کنیم.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار