روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

هجوم گردشگران، تردد بین خرمشهر - آبادان را به اوج رساند

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: با بهاری شدن هوا و هجوم گردشگران از سراسر کشور به نواحی ساحلی و بندری جنوب خوزستان، تردد بین دو شهر بندری خرمشهر- آبادان به بیشترین حد خود رسید.
کد خبر: ۹۸۲۶۹

هجوم گردشگران، تردد بین خرمشهر - آبادان را به اوج رساند

لاله صاحبی بزاز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با افزایش بی‌سابقه سفر گردشگران داخلی و ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند، تردد بین دو شهر بندری خرمشهر و آبادان رکورد جدید‌ی به ثبت رساند.
وی گفت: بر‌اساس آمار موجود جاده خرمشهر - آبادان با ثبت شش میلیون و ۸۶۴ هزار و ۱۵۶ تردد خودرو، پرترددترین محور خوزستان در سال جاری شناخته شد.
معاون فنی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان در ادامه افزود: این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد رشد نشان می‌دهد.      
صاحبی بزاز پیش‌بینی کرد در هفته‌های منتهی به پایان سال جاری تردد خودرو‌ها در محور  خرمشهر - آبادان به اوج خود برسد.
وی گفت: خوشبختانه محور ۲۰ کیلومتری آبادان - خرمشهر به صورت اتوبان است از این رو در سال جاری تصادفات منجر به فوت در این محور پرتردد گزارش نشده است.
صاحبی بزاز در ادامه افزود: از ۲۵ اسفند ماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی، تردد خودرو‌های سنگین در محور خرمشهر به آبادان به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی و رفاه حال گردشگران ممنوع خواهد بود.
بر‌اساس آمار رسمی امسال حدود ۶۰۰ هزار گردشگر عراقی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند و شهر‌های آبادان و خرمشهر سفر کرده‌اند.  
اغلب گردشگران داخلی و عراقی به منظور خرید، بازدید از مناطق ساحلی و سفر‌های دریایی در اروندرود  به شهر‌های آبادان و خرمشهر سفر می‌کنند.
نوروز پارسال حدود ۲.۵ میلیون گردشگر از مناطق ساحلی و بندری خوزستان دیدن کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار