۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

سرعت ۵۰ کیلومتری وزش باد بر روی خلیج‌فارس/افزایش ارتفاع موج دریا در استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: در این راستا ضمن افزایش سرعت وزش باد بر روی خلیج‌فارس تا ۵۰ کیلومتر ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر نیز به ۳ متر رسید.
کد خبر: ۹۸۱۹۴

سرعت ۵۰ کیلومتری وزش باد بر روی خلیج‌فارس/افزایش ارتفاع موج دریا در استان بوشهر

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر،  با اشاره به مواج شدن خلیج فارس از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی خبر داد و اظهار داشت: هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۸ بهمن ماه ادامه دارد.

وی وزش باد شدید باد در سواحل، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس را از مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی دانست و بیان کرد: وزش باد با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس تا ۳ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح نارنجی را سواحل استان بوشهر و خلیج فارس دانست و افزود: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناورها، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل از دیگر مخاطرات هشدار دریایی است.

شکوهی‌پور با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌ها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر گفت: دریا در سواحل و فرا ساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر تا ۸ بهمن مواج و متلاطم است.

وی اکنون ارتفاع موج دریای خلیج فارس را ۲ متر اعلام و تصریح کرد: جهت وزش باد جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت تا ۵۰ کیلومتر در ساعت از جمله خطرات دریایی در استان بوشهر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار