۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

مصرف تازه تون ماهیان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد/ رواج ساشیمی در ایران با عرضه تازه تون ماهیان

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به هدف گذاری سازمان شیلات ایران مبنی بر افزایش ارزش افزوده تون ماهیان، گفت: در فاز نخست افزایش ۱۰ درصدی عرضه تون ماهیان تازه به بازار مصرف و در گام بعدی افزایش ۵۰ درصدی این محصول را در برنامه داریم.
کد خبر: ۹۸۱۸۶

مصرف تازه تون ماهیان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد/ رواج ساشیمی در ایران با عرضه تازه تون ماهیان

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سال گذشته مجموع صید تون ماهیان در آب‌های دور توسط صیادان ایرانی ۲۸۲ هزار تُن بوده که بیشترین میزان مصرف آن در قالب کنسرو بوده است.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به هدف گذاری سازمان شیلات ایران مبنی بر افزایش ارزش افزوده تون ماهیان، گفت: در فاز نخست افزایش ۱۰ درصدی عرضه تون ماهیان تازه به بازار مصرف و در گام بعدی افزایش ۵۰ درصدی این محصول را در برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مصارف ماهیان تون تازه، غذای محبوب ساشیمی است، گفت: با افزایش عرضه تازه تون ماهیان در بازار شاهد رواج مصرف ساشیمی و سوشی در کشور خواهیم بود.

حسینی اذعان داشت: جهت متعادل سازی قیمت‌ها برای مصرف کننده داخلی در تلاش هستیم تا با  افزایش واردات این محصول بتوانیم قیمت‌ها را متعادل کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: باید بتوانیم علاوه بر کنسرو قابلیت‌های دیگر فرآوری تون ماهیان را در دستور کار داشته باشیم که این اقدام هم به ارزان سازی و هم به فراوانی محصول و افزایش سهم سفره از آبزیان کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در استفاده از فنّاوری‌های نوین که برخی از کشور‌ها از جمله ژاپن در آن پیشرو هستند با سازمان یونیدو وارد تعامل شدیم تا تکنولوژی‌های نوین از صید تا فراوری را انتقال دهیم؛ تکنولوژی‌های داخل برای عبور از صید گوش‌گیر به صید رشته قلاب و انتقال مناسب آبزی از دریا به خشکی با استفاده از کشتی پشتیبان برای اولین بار توسط متخصصان داخلی طراحی، ساخته و سال گذشته به آب انداخته شد.

به گفته معاون وزیر جهادکشاورزی، کیفی‌سازی ارائه محصول و تنوع گونه در بازار کمک می‌کند که با راه‌اندازی زنجیره، محصول سالم و با قیمت مناسب در همه نقاط کشور داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار