۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

افتتاح اسکله تجاری بندر دیر در دهه فجر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح اسکله تجاری بندر دیر در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵۰۰ تُن کالا نقش مهمی در رونق تجاری و اقتصادی این بندر دارد.
کد خبر: ۹۸۱۷۹

افتتاح اسکله تجاری بندر دیر در دهه فجر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در جریان بازدید استاندار بوشهر از اسکله در دست ساخت بندر دیر با اشاره به طرح توسعه در بندر تجاری دیر اظهار داشت: هم اینک پنج پست اسکله جدید در بندر دیر در دست ساخت است که یک پست اسکله آن به ظرفیت ۵۰۰ تُن در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: باتوجه به روند مطلوب طرح توسعه بندر دیر بر‌اساس برنامه‌ریزی سال آینده نیز ۴ پست اسکله دیر به ظرفیت پنج هزار تُن بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ویژگی‌های بندر دیر را برشمرد و خاطرنشان کرد: بندر دیر در جنوب استان بوشهر به‌دلیل همجواری با کشور قطر از ظرفیت بالایی برای توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حوزه حاشیه خلیج فارس برخوردار است.

شکیبی نسب با بیان اینکه در دولت سیزدهم برنامه‌های مختلفی برای افزایش حجم مبادلات تجاری بندر دیر و کشور قطر انجام شده است اضافه کرد: بندر دیر بین بنادر جنوبی کشور نزدیک‌ترین فاصله تا کشور قطر دارد که با هدف استفاده از این مزیت برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های این بندر انجام شده است.

وی پیشرفت فیزیکی چهار اسکله در دست اجرای بندر دیر را ۷۰ درصد دانست و یادآور شد: فاز یک این طرح شامل اسکله ۵۰۰ تُنی، دیوار برگشتی، شش دلفین پهلوگیری و تعریض موج شکن با هزینه ۶۳۰ میلیارد ریال انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار