۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

صدور هشدار دریایی سطح زرد در خلیج‌فارس

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: در این راستا ضمن افزایش سرعت وزش باد تا ۴۰ کیلومتر در ساعت ارتفاع موج دریا تا ۲ متر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۸۱۲۷

صدور هشدار دریایی سطح زرد در خلیج‌فارس

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به مواج شدن خلیج فارس از صدور هشدار دریایی سطح زرد خبر داد و اظهار داشت: هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۲ بهمن ماه ادامه دارد.

وی وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و بیان کرد: وزش باد با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس تا ۲ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را سواحل استان بوشهر و خلیج فارس دانست و افزود: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، غرق شدن شناور‌های سبک به‌ویژه قایق‌های تفریحی و صیادی، پاره شدن تور صیادی، غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات دریایی و سواحل از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر است.

شکوهی‌پور با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌ها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر اکنون ارتفاع موج دریای خلیج فارس را ۲.۵ متر اعلام و تصریح کرد: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی خلیج فارس ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار