۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

پروژه موج شکن بندر کنگان در دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح پروژه توسعه موج شکن بندر کنگان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۸۶

پروژه موج شکن بندر کنگان در دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر عباس محمد صادقی با بیان اینکه پروژه توسعه موج شکن بندر کنگان اکنون دارای ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی است اظهار داشت: این  پروژه با دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشتمل بر احداث بازوی شرقی موج شکن به طول یک هزار و ۳۲۵ متر و بازوی غربی به طول ۴۴۰ متر است.

وی بیان کرد: دیگر مشخصات فنی و حائز اهمیت در این طرح، افزایش مساحت حوضچه از ۸ به ۳۶ هکتار و افزایش عمق دهانه ورودی بندر از ۴- به ۶- متر است.

محمدصادقی ادامه داد: با اجراء طرح توسعه موج شکن‌های بندر کنگان شرایط برای تخلیه و بارگیری شناور‌ها تا سه هزار تُن در این بندر فراهم می‌شود.

به گفته معاون فنی و مهندسی  اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، اهداف اصلی اجرای این طرح، تامین نیازمندی‌های بندر کنگان در تردد و پهلودهی ایمن و استاندارد شناورها، ساماندهی شناور‌های تجاری (سنتی) و صیادی است.

محمد صادقی بیان کرد: افزایش فرصت اشتغال، حفاظت از سرمایه‌های مردم بومی و دیگر بهره برداران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی از دیگر اهداف اجرای طرح توسعه موج شکن بندر کنگان به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار