۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی در توسعه زیرساخت‌های بندر نگین بوشهر

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: برگزاری مناقصه پروژه‌های برق‌رسانی و دیوارکشی مجتمع بندری نگین بوشهر با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۸۰۳۰

سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی در توسعه زیرساخت‌های بندر نگین بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عباس محمد صادقی در نشست بررسی طرح‌های عمرانی بنادر استان بوشهر با بیان اینکه طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین بوشهر به مساحت ۴۵۰ هکتار طراحی شده است اظهار داشت: طرح‌های زیربنایی در مجتمع بندری نگین بوشهر اجرایی شده است.

وی با اشاره به پروژه برق‌رسانی به مجتمع بندری نگین تصریح کرد: این طرح با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و پروژه دیوارکشی پیرامونی این مجتمع با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی می‌شود.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح مرحله نخست طرح دسترسی به بندر نگین خبر داد و بیان کرد: فاز نخست پروژه احداث مسیر دسترسی این مجتمع بندری نیز به طول ۴۲۰۰ متر و با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: با تشکیل کارگروه تسهیل در فعالیت سرمایه‌گذاران در مجتمع بندری نگین، نشست‌های این کارگروه به صورت منظم و هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود.

محمد صادقی با اشاره به اینکه مرحله دوم جاده دسترسی مجتمع بندری نگین در حال ساخت است گفت: تکمیل تأسیسات زیربنایی و پایانه صادرات مواد معدنی این مجتمع بندری با تمهیدات اندیشیده شده با روند قابل قبولی در حال احداث است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: همگام با اجرا تأسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین احداث مسیر‌های دسترسی بخش‌های نفتی، صنعتی و کانتینری این مجتمع نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه پروژه احداث اسکله شمع و عرشه بندر محمد عامری با ۴۰ میلیارد تومان در ایستگاه پایانی قرار دارد افزود: پیش بینی می‌شود در دهه فجر این طرح به بهره برداری برسد.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزاری مناقصه پروژه‌های برق‌رسانی و دیوارکشی مجتمع بندری نگین بوشهر با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی توجه ویژه به بنادر کوچک دارد و پروژه‌های مهمی در بنادر مختلف استان بوشهر در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: در این راستا پروژه تکمیل اسکله شمع و عرشه بندر بوالخیر تنگستان به طول ۱۵۰ متر در دهه مبارک فجر عملیاتی می‌شود.

محمد صادقی، رونق بیشتر کسب و کار ساحل‌نشینان استان بوشهر و ایجاد فرصت‌های شغلی را از جمله آثار پروژه‌های در دست احداث در بنادر استان دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار