۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

امسال هیچ گونه خطری پرندگان مهاجر میانکاله را تهدید نمی‌کند

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: هیچ گونه خطری ناشی از آلودگی آب میانکاله، پرندگان مهاجر به این تالاب را امسال تهدید نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۰۰۷

امسال هیچ گونه خطری پرندگان مهاجر میانکاله را تهدید نمی‌کند

 

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان آبزی به تالاب میانکاله، پایش‌های صورت گرفته حاکی از وضعیت مطلوب آب این تالاب برای میزبانی مناسب از پرندگان مهاجر است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: هیچگونه خطری ناشی از آلودگی آب میانکاله، پرندگان مهاجر به این تالاب را امسال تهدید نخواهد کرد.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین حالات مناسب آب تالاب در شرایطی است که اختلاط آب شیرین و شور به حدل تعادل صورت گیرد که با توجه به بارش‌های امسال و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از میزان بارش‌ها در زمستان، انتظار می‌رود این شرایط مناسب وجود داشته باشد.

ذوالجودی اظهار امیدواری کرد: پرندگان آبزی مهاجر، امسال بتوانند زمستان گذرانی مناسبی در  تالاب‌های ایران به ویژه تالاب میانکاله داشته باشند.

تالاب میانکاله به بهشت پرنده نگاری در ایران تبدیل شده است و یک پناهگاه بین المللی به حساب می‌آید. میانکاله از سال ۱۳۸۴ به عنوان یک منطقه حفاظت شده نام گذاری شد و هم اکنون تحت حفاظت محیط زیست است. این تالاب از شمال به دریای خزر، از جنوب به خلیج گرگان، از غرب به تالاب زاغمرز و از شرق به آشوراده و از طریق کانال باریکی به طول کمتر از یک کیلومتر به بندر ترکمن می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار