۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

ورود تدریجی آب به خلیج گرگان در حال انجام است/ نتیجه بخشی پروژه توریسم آشوراده در کوتاه مدت

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: با توجه به اینکه پروژه گردشگری جزیره آشوراده با دستور مستقیم رئیس جمهور در دست پیگیری است، پیش بینی می‌شود در کوتاه مدت پروژه توریسم در تنها جزیره دریای خزر به نتیجه رسد.
کد خبر: ۹۸۰۰۶

ورود تدریجی آب به خلیج گرگان در حال انجام است/ نتیجه بخشی پروژه توریسم آشوراده در کوتاه مدت

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص آخرین وضعیت نجات بخشی خلیج گرگان گفت: احیای این پروژه مهم زیست محیطی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست در ستاد ملی تالاب‌های کشور مطرح و در حال پیگیری است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: در راستای نجات بخشی خلیج گرگان از سوی ستاد ملی تالاب های کشور، تکالیفی به عهده سازمان محیط زیست و سازمان بنادر و دریانوردی گذاشته شد که تمام آنها توسط این دو سازمان با همکاری استانداری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست لایروبی کانال اصلی ورودی به خلیج گرگان به اتمام رسیده است، گفت: بر‌اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ورود مرحله‌ای آب به خلیج گرگان به صورت تدریجی در حال تنظیم است.

ذوالجودی در ادامه گفته‌های خود در خصوص وضعیت گردشگری در جزیره آشوراده به عنوان بخشی از پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده میانکاله، بیان داشت: بحث‌های گردشگری از طریق مصوبه شورای اقتصاد از طریق صندوق محیط زیست و استانداری گلستان در حال پیگیری است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری در بحث طبیعت گردی با ملاحظات محیط زیستی در آشوراده صورت خواهد گرفت، اذعان داشت: ساخت هتل و سایر امکانات توریستی به عنوان پشتیبان گردشگری آشوراده در بندر ترکمن ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه گردشگری جزیره آشوراده با دستور مستقیم رئیس جمهور در دست پیگیری است، پیش‌بینی می شود در کوتاه مدت پروژه توریسم در تنها جزیره دریای خزر به نتیجه رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار