روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

نخستین دهکده ساحلی گردشگری در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان از راه اندازی نخستین دهکده ساحلی گردشگری این استان در اراضی ساحلی به وسعت ۴۶ هکتار خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۰۵

نخستین دهکده ساحلی گردشگری در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان هرمزگان، اولین دهکده ساحلی گردشگری هرمزگان به وسعت ۴۶ هکتار احداث می‌شود.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان، بیان داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌توانند جهت ایجاد امکانات مختلف توریستی در این دهکده اقدام کنند.

وی خاطرنشان ساخت: در این دهکده گردشگری انواع امکانات مرتبط با گردشگری جهت خدمات رسانی به گردشگران ورودی به استان هرمزگان ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به حضور این استان در رویداد‌های مختلف گردشگری گفت: از ابتدای امسال، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در ۲۸ رویداد ملی و استانی حضور داشته است.

محسنی یادآور شد: همچنین در این مدت هفت پروژه گردشگری به بهره‌برداری رسیده است و ۲۶۲ موافقت اصولی که زمینه ساز ورود سرمایه‌گذار و فعال در حوزه گردشگری برای ساخت تأسیسات گردشگری است، صادرشده است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان در خصوص ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری نیز گفت: در بعضی از نقاط گردشگر پذیر اقداماتی صورت گرفته بود، اما جاده دسترسی، برق، آب و ... نداشت که طی دولت سیزدهم ۴۵ زیرساخت گردشگری ایجاد و تکمیل‌شده که به کمک بخش خصوصی آمده است.

محسنی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی هرمزگان نیز گفت: امسال ضلع غربی قلعه جزیره هرمز مرمت شده است.

مدیرکل ادره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان افزود: همچنین تکمیل تعدادی از بادگیر‌های شهر تاریخی و مهم پهل، نقطه تلاقی و اتصال سرزمین اصلی به بزرگ‌ترین جزیره منطقه و خاورمیانه به قشم را دنبال می‌کنیم و در لیست مرمت قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار