۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

بوشهر مقام نخست فعالیت‌های مرتبط با دریا در کشور

مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بوشهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منابع دریایی، در حوزه‌های نفت، پتروشیمی و سایر فعالیت‌های مرتبط با دریا، جزء استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۸۰۰۳

بوشهر  مقام نخست فعالیت‌های مرتبط با دریا در کشور


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، روح الله ارجمندی در حاشیه بازدید از واحد‌های شناورسازی استان بوشهر اظهار داشت: مجموعه‌های صنایع دریایی در استان به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب خود و نزدیکی به شهر، مزیت استراتژیکی دارند که نسبت به سایر استان‌ها می‌تواند از آن بهره‌برداری مناسب نظیرایجاد فرصت‌های شغلی مرتبط  و غیره از جمله مزایای این مجموعه‌ها است.

مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست‌های توسعه دریا محور و بیانات مقام معظم رهبری، تاکید کرد: مدیران استان باید به این سیاست‌ها عمل کنند و آن را به خوبی پیگیری کنند. 

وی به اهمیت احداث فرودگاه‌ها و جاده‌های مناسب در استان بوشهر اشاره کرد و تاکید کرد: با ایجاد این زیرساخت‌ها، مدیران، کارشناسان و کارگران در محیطی خوب و مناسب قادر به اجرای برنامه‌ها و توسعه این حوزه‌ها خواهند بود. 

مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت  با اشاره به اهداف سفر دو روزه اخیر خود در استان بوشهر خاطر نشان کرد: برنامه بازدید از چند یارد کشتی‌سازی و تعمیرات دولتی، نیمه دولتی و خصوصی با همکاری اداره کل صمت استان باعث شد تا بتوانیم ظرفیت‌ها را شناسایی و کارهای مورد نیاز برای ساخت و نوسازی شناورها و صنایع فراساحل را بر اساس توانمندی یاردها تقسیم بندی کنیم.

به گفته ارجمندی در مجموعه‌هایی که ما بازدید کردیم، شرکت کشتی‌سازی شهید محلاتی، شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا، کارخانجات نوآوری صنایع دریایی ، شرکت ناخدای جزیره و شرکت ایلکا‌، می‌توان با اطمینان گفت که استان بوشهر به بلوغ کاملی در زمینه ساخت شناورها رسیده است. این مجموعه‌ها توانایی ساخت انواع شناورهای فلزی و فایبر گلاس در ظرفیت های مختلف را دارند. که این فعالیت ها می تواند یک اطمینان کامل برای مسئولین کشور جهت حمایت مناسب، به ویژه در زمینه تجمیع تقاضا، به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند. 

مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز ساخت شناورهای چندمنظوره در استان برای اولین خاطرنشان کرد:این اقدام بسیار حائز اهمیت و مهم است. شناور مولتی کت، یک شناور چندمنظوره است که برای پشتیبانی از مزارع پرورش ماهی در قفس طراحی شده است. این شناور قابلیت لایروبی و انجام بحث یدک کشی را دارد و خدماتی مانند تأمین و نگهداری در دریا را فراهم می‌کند و به لنگر احتیاج دارد. این امر بسیار امیدوار کننده بود و ما بابت این موضوع خوشحال شدیم. 

روح الله ارجمندی اضافه کرد: با حمایت‌های مالی، می‌توان توسعه این مجموعه‌ها را کمک کرد تا بازار خوبی داشته باشند، صنایع دریایی و کشتی‌سازی بیشتر صنایع یدی در این استان هستند. هرگونه فعالیت در زمینه شناورسازی یا تعمیرات شناورها می‌تواند اشتغال زیادی را برای جوانان این منطقه به همراه داشته باشد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار