روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

صادارت ۲۳ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر

ناظر گمرکات استان بوشهر از صادارت ۲۳.۲ میلیون تُن کالا از گمرکات این استان خبر داد و گفت: صادارت این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۷۹۵۸

صادارت ۲۳ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی سلیمانی با اشاره به صادرات کالا غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر اظهار داشت: در ۹ ماه امسال، افزون بر ۲۳ میلیون و ۲۵ هزار تُن کالا به ارزش حدود هشت میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی افزود: صادارت این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از از نظر وزنی ۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک بوشهر عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان را شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزیجات و صیفی‌جات تازه دانست و تصریح کرد: خرما، گوجه فرنگی، سیمان و انواع آبزیان از محصولات ویژه صادراتی استان بوشهر محسوب می‌شوند.

سلیمانی با بیان اینکه بیشترین حجم کالا‌های صادراتی استان به ترتیب به مقصد کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر و ویتنام صادر شده است گفت: طی مدت یاد شده افزون بر ۴۷۲ هزار تُن کالا به ارزش بالغ بر یک میلیارد و ۵۹۲ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است.

وی ادامه داد: این میزان واردات در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی بدون تغییر و از نظر ارزشی ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان شامل ماژول نمایشگر، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، موز، انواع لاستیک، انواع بلندگو، الکتروموتور و انواع پمپ و واترپمپ خودرو است.

ناظر گمرکات استان بوشهر بیشترین حجم کالا‌های وارداتی کشور از طریق گمرکات استان بوشهر را مربوط به کشور‌های امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، روسیه، هند، ژاپن، جمهوری کره، ترکیه، سریلانکا و هنگ کنگ اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار