۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

ضرورت فعال شدن کارگروه‌های توسعه دریامحور در استان‌های ساحلی

وزیر کشور ترخیص کالا‌های اساسی را پایه اقتصاد دریامحور دانست و گفت: موضوع ترخیص کالا‌ها به ویژه کالا‌های اساسی از این جهت که یک پایه اقتصاد دریامحور مربوط به حوزه صادرات و واردات بوده، این مهم برای دولت حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۷۹۴۸

ضر ورت فعال شدن کارگروه‌های توسعه دریامحور در استان‌های ساحلی

 به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "احمد وحیدی" روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از اقدامات و فرآیندهای ترخیص کالاهای اساسی بندر شهید رجایی، ترخیص کالاهای اساسی را پایه اقتصاد دریامحور دانست و اظهار داشت: تأمین نیازهای اساسی کشور، پیگیری و بررسی مشکلات مربوط به ترخیص کالاها، همه اینها به عنوان موضوعات قابل توجه در تامین نیازهای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 وی با اشاره به اهمیت موضوع نظارت در تأمین نیازهای اساسی بازار مصرف تاکید کرد: در شرایط خاص به منظور سرعت بخشی در امر تخلیه کالاهای ضروری کشور باید تدابیر بیشتری درنظر گرفته شود.

 وزیر کشور در بخش دیگری به سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور اشاره کرد و افزود: استانداران استان‌های ساحلی مسئولیت اصلی کارگروه‌های توسعه دریامحور برعهده دارند، فعال شدن ظرفیت‌های دریایی در این استان‌ها برای دولت حائز اهمیت است. 

به گفته وحیدی؛ با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور و ضرورت توجه جدی به دستورات ویژه رئیس جمهور به معاون اول  پیرامون این موضوع، فعال شدن کارگروه‌های توسعه دریامحور در استان‌های ساحلی نقش ویژه و تعیین‌کننده‌ای دارد.

 وی در تحقق ابلاغیه رهبر انقلاب به نقش وزارت کشور اشاره کرد و یادآور شد: موضوع اقتصاد دریامحور یک موضوع بسیار مهم است و از این جهت که محوریت کار بر عهده استانداران قرار دارد، وزارت کشور نیز باید نقش خود را در این حوزه به درستی ایفا کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: پیرو سیاست‌های کلی طرح توسعه دریامحور و برنامه‌هایی که دولت در این زمینه ترسیم کرده، امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های مختلف استان‌های ساحلی شاهد شکوفایی و جهش هرچه بیشتر اقتصاد دریامحور و افزایش تولید ناخالص ملی در این استان‌ها باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار