۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

تهدید شبه نظامیان حوثی برای حمله به ناو‌های آمریکایی

شبه نظامیان حوثی یمن تهدید کردند در صورتی‌که ناو‌های آمریکایی و شرکای آن‌ها بخواهند عملیاتی را علیه این گروه انجام دهند به کشتی‌های جنگی آمریکا حمله خواهند کرد. در این ارتباط اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد حمله به کشتی‌ها و تهدید آن‌ها توسط شبه نظامیان حوثی در دریای سرخ همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۷۹۳۷

تهدید شبه نظامیان حوثی برای حمله به ناو‌های آمریکایی


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز؛ دیروز سه شنبه در دو عملیات جداگانه به دو کشتی حمله شد و به گفته منابع آگاه کشتی‌ها و خدمه در حال حاضر سالم هستند.

مقامات بریتانیایی  گفتند که هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها به سمت کشتی‌ها شلیک شدند.

رویترز در ادامه گزارش خود اعلام کرد که در حالی این حملات ادامه دارد که آمریکا در پاسخ به حملات حوثی یمن یک ابتکار چند ملیتی در دریای سرخ به وجود آورده است. 

در همین حال شبه نظامیان حوثی دیروز بار دیگر هشدار دادند حمله به کشتی‌های تجاری تا زمان ادامه جنگ بین اسرائیل و فلسطین در دریای سرخ ادامه خواهد داشت.

به گفتۀ سخنگوی این گروه نه تنها کشتی‌های مرتبط با اسرائیل بلکه کشتی‌های آمریکایی در معرض تهدید قرار دارند و اعلام کرد حوثی‌ها تأکید کردند تا زمانی‌که درگیری بین اسرائیل و غزه متوقف نشود به حملات خود ادامه و در صورت آنکه گروه شبه نظامیان حوثی مورد هدف قرار گیرند به کشتی‌های جنگی آمریکا حمله خواهند کرد‌.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار