روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

رهاسازی ۴۶۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب بین‌المللی شادگان

سرپرست شیلات خوزستان از رهاسازی ۴۶۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی با هدف بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان در تالاب بین‌المللی شادگان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۸۸

رهاسازی ۴۶۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب بین‌المللی شادگان

 

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر مرتضی سوری در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌ها افزود: انواع ماهیان بومی رهاسازی شده از گونه‌های بنی، برزم، عنزه و گمان هستند.
وی افزود: این تعداد بچه ماهی برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان، اشتغال پایدار جوامع روستایی و صیادی و همچنین بازسازی ذخایر آبزیان تالاب شادگان رهاسازی شد.
سوری اظهار داشت: تنوع زیستی، ژنتیکی و تنوع گونه‌هایی که در تالاب شادگان زندگی می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است و امروزه علاوه بر ظرفیتی برای رونق گردشگری محلی به عنوان یک منبع درآمد برای صیادان به خصوص در مناطق کم برخوردار محسوب می‌شود.
به گفته وی تا پایان سال جاری دو مرحله رهاسازی بچه ماهیان در تالاب بین‌المللی شادگان انجام خواهد شد.  
به گزارش خبرنگار مانا، به تازگی با دستور مستقیم رئیس جمهور، صید با وسایل برقی و الکتروشوک در تالاب بین المللی شادگان ممنوع شده است.  
این روش غیرقانونی علاوه بر تلف شدن گسترده آبزیان، منجر به از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای بسیاری از صیادان قانونمند و کاهش درآمد صیادان محلی شده بود.
ممنوعیت صید الکتروشوک در تالاب بین‌المللی شادگان با همکاری سازمان شیلات ایران و سازمان حفاظت محیط زیست  کنترل خواهد شد.
تالاب بین‌المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد و به عنوان بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین‌المللی است. این تالاب از طریق خور‌های متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با  آب شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار