۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

همگرایی و توافق محیط زیست و شیلات در کنترل صید ترال

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از همگرایی و توافق سازمان محیط زیست با سازمان شیلات به منظور کنترل صید ترال در آب‌های جنوبی و پرورش آبزیان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۵۴

همگرایی و توافق محیط زیست و شیلات در کنترل صید ترال

 

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست همگام با اهداف دولت در راستای توسعه کشور عمل می‌کند، بیان داشت: در این راستا همگرایی بسیار خوبی بین تمام دستگاه‌ها و ادارات با سازمان حفاظت محیط زیست به منظور توسعه پایدار صورت گرفته است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سازمان شیلات یکی از ارگان‌هایی است که تعامل بسیار خوبی با سازمان حفاظت محیط زیست دارد، گفت: به منظور کنترل صید ترال در آب‌های جنوبی کشور و نیز پرورش آبزیان همگرایی و توافق خوبی بین دو سازمان شکل گرفته است.

وی یادآور شد: البته اخباری به صورت پراکنده مبنی بر انجام صید ترال در آب‌های جنوبی به سازمان محیط زیست گزارش می‌شود که برای جلوگیری از آن همکاران ما در استان‌های ساحلی این موارد را پیگیری و ممانعت‌های لازم را به عمل می‌آورند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست طی سالیان اخیر موضع خود را درباره صید ترال اعلام کرده است؛ در قانون حفاظت از منابع آبزی بیان شده است که صید با ادوات به مخرب ممنوع است.

ذوالجودی با اشاره به اینکه صید صنعتی ترال در خلیج فارس ممنوع است، اظهار داشت:  سازمان محیط زیست در حوزه دریای عمان صرفاً با صید ترال با گونه هدف فانوس‌ماهی آن هم در فاصله بیش از ۱۲ مایل از ساحل و در اعماق بالاتر از ۲۰۰ متر و صرفاً با تور‌های میانی موافق است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار