۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در خلیج فارس

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: تا اوایل شنبه هفته آینده خلیج فارس متلاطم و مواج است.
کد خبر: ۹۷۸۱۸

صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مصطقی حاجی رضایی از افزایش سرعت وزش باد بر روی خلیج فارس خبر داد و اظهار داشت: بر‌اساس پیش‌بینی هواشناسی از فردا تا ۲۵ آذر ماه سرعت وزش باد در خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به حدود ۳ متر می‌رسد.  

وی بیان کرد: منطقه اثر این پدیده مناطق ساحلی و دور از سواحل استان بوشهر است که در این راستا نسبت به اختلال در تردد شناور‌ها و فعالیت‌های دریایی از جمله خطر غرق شدن هشدار داده می‌شود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در این راستا انتظار می‌رود از تردد‌های دریایی به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

حاجی رضایی اضافه کرد: در این شرایط جوی از شنا در سواحل استان بوشهر خودداری و برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه از بامداد فردا سرعت وزش باد در خلیج فارس تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر تا حدود ۲ متر پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار