روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

تغییر مسیر کشتی‌ها‌ی حامل ال ان جی و فله از کانال پاناما به سمت کانال سوئز

با اعلام محدودیت جدید ترانزیت روزانه ۲۲ فروند کشتی از کانال پاناما که از اول دسامبر عملی شد اپراتور‌ها و مالکان کشتی تصمیم گرفتند که به جای تأخیر در ورودی کانال پاناما، کشتی‌ها‌ی حامل LNG و فله خشک را از کانال سوئز عبور دهند، هر‌چند مدت زمان آن طولانی خواهد بود.
کد خبر: ۹۷۷۹۵

تغییر مسیر کشتی‌ها‌ی حامل ال ان جی و فله از کانال پاناما به سمت کانال سوئز

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت marinelink؛ مالکان و اپراتور کشتی‌های LNG و حمل فله در این زمینه بیشتر پیش قدم هستند، زیرا معتقدند که این محموله‌ها بیشترین آسیب را از محدودیت حمل‌و‌نقل در کانال پاناما دیده‌اند.

بر‌اساس داده‌های مؤسسه مالی  LSEG در ماه نوامبر از ۲۲ محموله LNG  آمریکا که در مسیر اعزام به آسیا بود فقط شش محموله از کانال پاناما عبور کرد و ۹ محموله دیگر از طریق کانال سوئز عبور کرد. این در حالی است که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی در یک ماه، ۲۰ محموله LNG آمریکا از کانال پاناما عبور کرده بود.  

«جیک هورسلن»، تحلیلگر ارشد LNG و مشاور انرژی در این زمینه گفت: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان و نیاز به انرژی  توسط کشور‌ها تغییر مسیر از پاناما به سوئز اگرچه کمی گرانتر و طولانی‌تر می‌باشد، اما برای ارسال محموله LNG و یا فله لازم و ضروری است.  

«جیسون فیر» مشاور حمل‌و‌نقل Poten & Partners نیز در ادامه بیان کرد: اگرچه کشتی‌هایی که مسیر‌های جایگزین را انتخاب می‌کنند هزینه اضافی به آن‌ها تحمیل می‌شود، اما با توجه به اینکه اداره کانال پاناما عبور کشتی ها‌ی خارج از نوبت را به مزایده گذاشته به همین جهت هزینه‌های تحمیلی بر اثر توقف و پرداخت هزینه‌های مزایده باعث می‌شود که عبور از کانال سوئز با صرفه‌تر باشد، زیرا معلوم نیست زمان عبور در کانال پاناما کی فرا خواهد رسید، در این راستا باید گفت انتخاب مسیر‌های جایگزین در ماه‌های آینده سود‌آور خواهند بود.  

وی در ادامه گفت: در حال حاضر عبور از کانال پاناما بسیار طولانی و پر‌هزینه است.

سخنگوی Cheniere Energy نیز به عنوان بزرگترین صادر کننده LNG به آسیا  به خبرگزاری رویترز گفت: در سال جاری ۱۹ درصد محموله‌های خود را به آسیا صادر کرده و تصمیم دارد از مسیر‌های جایگزین برای تحویل برخی محموله‌ها استفاده کند که تاکنون نسبت به انجام این کار اقدام کرده‌ایم. اما در صورت نیاز بدون شک از مسیر ایمن و قابل اطمینان دیگری استفاده خواهیم کرد.

این سخنگو در پایان گفت: با قطعیت اعلام می‌کنم که ترانزیت از کانال سوئز با ۱۰ روز تأخیر انجام می‌شود، اطمینان داریم که محموله به دست مشتری هرچند  با زمان طولانی می‌رسد، اما حاضر نیستیم کشتی‌ها در ورودی کانال پاناما در صف‌های طولانی انتظار بکشند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار