۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر مواج شد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: سرعت ۴۵ کیلومتری وزش باد و ارتفاع موج دریا در خلیج فارس تا دو متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.
کد خبر: ۹۷۷۸۳

خلیج فارس و دریا در نوار ساحلی استان بوشهر مواج شد

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به مواج شدن خلیج فارس از صدور هشدار دریایی سطح زرد خبر داد و اظهار داشت: هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر تا دو روز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه هشدار دریایی سطح زرد تا ۲۰ آذر ماه ادامه دارد گفت: بر‌اساس این هشدار دریایی ضمن افزایش ۴۵ کیلومتری سرعت وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، ارتفاع موج خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس تا  دو متر خبر داد و تصریح کرد: لازم است از تردد شناور‌های کوچک از جمله قایق‌های تفریحی و صیادی در نوار ساحلی و خلیج‌فارس برای جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

شکوهی‌پور احتمال اختلال موقت در فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر دانست.

وی ادامه داد: مالکان شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و تفریحی از فعالیت در این وضعیت دریایی امتناع کرده و تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی انجام دهند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار