روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

ضرورت بازسازی ۱۲ هزار فروند شناور صیادی فرسوده / مساعدت وزارتخانه‌های جهاد و تعاون در بازسازی شناور‌های صیادی

قائم مقام اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی کشور از تلاش این اتحادیه برای بازسازی ۱۲ هزار فروند شناور صیادی فرسوده با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت تعاون خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۵۶

ضرورت بازسازی ۱۲ هزار فروند شناور صیادی فرسوده / مساعدت وزارتخانه‌های جهاد و تعاون در بازسازی شناور‌های صیادی

کاپیتان حسن گیتی پسند در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به حضور پررنگ اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی کشور در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذا‌های دریایی و صنایع وابسته تهران، گفت: از جمله مهمترین مزایای شرکت در این نمایشگاه آشنایی با شرکت‌های فعال در امر واردات و صادرات آبزیان و همکاری با آن‌ها است.

قائم مقام اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی کشور، ادامه داد: هدف اتحادیه از شرکت در این نمایشگاه، مذاکره با فعالان و سرمایه گذاران در حوزه صید و صیادی در جهت ارتقای هر‌چه بیشتر صنعت شیلات در این زمینه است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر سالانه ۹۰۰ هزار تُن انواع آبزیان از آب‌های کشور صید می‌شود، خاطرنشان ساخت: با حضور در نمایشگاه از طریق مذاکرات با افرادی که توان صادرات را دارند، می‌توانیم محصولات خود را به راحتی به آن‌ها عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار فروند شناور صیادی شامل هشت هزار فروند قایق و چهار هزار فروند لنج در آب‌های کشور به صید آبزیان اشتغال دارند، گفت: تمام این شناور‌ها به شدت فرسوده هستند و از استاندارد‌های کافی جهت دریانوردی برخوردار نیستند.

وی با تأکید بر ضرورت هر‌چه سریعتر بازسازی این شناور‌های فرسوده بیان داشت: در حال حاضر یکی از مهمترین اهداف اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی کشور تلاش جهت بازسازی این شناور‌ها است.

کاپیتان گیتی پسند ادامه داد: در همین راستا مذاکراتی با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت تعاون صورت گرفته است که بر مبنای آن امیدواریم به زودی شاهد عملیاتی شدن بازسازی شناور‌های فرسوده با همکاری دو وزارتخانه مذکور باشیم.

وی یادآور شد: علاوه بر جلب مساعدت‌های دولتی در تلاش هستیم تا مالکان شناور‌ها را نیز نسبت به بازسازی شناورهایشان ترغیب کنیم.

قائم مقام اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی کشور، تصریح کرد: بر‌اساس این مذاکرات دو وزارتخانه نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی به مالکان شناور‌های صیادی فرسوده اقدام خواهند کرد.

وی در ادامه همچنین به فعالیت  ۱۵۲ هزار صیاد به صورت رسمی و ۴۵۰ هزار نفر صیاد غیررسمی در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: علاوه بر فرسودگی شناور‌های صیادی یکی دیگر از مهمترین مشکلات صیادان موضوع بیمه است.

به گفته کاپیتان گیتی پسند در حال حاضر اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی کشور در حال انجام اقدامات مؤثر جهت بیمه کردن صیادان است که امیداوریم به زودی شاهد تحقق آن باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار