۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

هوای همه شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی/ تداوم فعالیت بنادر با وجود آلودگی هوا

براساس آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست، هوای همه شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان به علت وارونگی هوا در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۷۷۵۴

هوای همه شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی/ تداوم فعالیت بنادر با وجود آلودگی هوا


به گزارش خبرنگار مانا، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوای ایستگاه‌های آبادان و اروندکنار با شاخص‌های ۱۵۷، خرمشهر ۱۵۹، ماهشهر ۱۶۴، هندیجان ۱۵۲ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم یا قرمز قرار دارند.

این میزان آلودگی برای همه گروه‌های سنی خطرناک است.

طی یک ماه اخیر هوای بسیاری از شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت ناسالم قرار داشته است.

مسئولان محیط زیست استان سوزاندن مزارع نیشکر و شلتوک و فعالیت برخی صنایع نفت، گاز، نیروگاه‌های گازی، فلر‌های نفتی، خودرو و وضعتی خاص جوی (نشست هوا) را از جمله عوامل تشدید کننده آلودگی هوا در شهر‌های ساحلی خوزستان عنوان کرده‌اند.

مرکز بهداشت و حفاظت محیط زیست خوزستان از افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا  ناسالم و قرمز است خواست از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را در فضای باز کاهش دهند تا سلامتی آنان به مخاطره نیفتد.

با وجود آلودگی شدید هوا در شهر‌های ساحلی خوزستان، کمیته اضطرار آلودگی هوای خوزستان، هیچگونه تصمیمی برای تعطیلی مدارس و غیرحضوری کردن آنان نگرفته است.

فعالیت همه بنادر خوزستان به خصوص بندر امام خمینی با وجود آلودگی هوا  همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار