۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

فعالیت ۱۰ هزار و ۲۳۵ شناور صیادی در آب‌های جنوبی کشور

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار و ۲۳۵ فروند شناور صیادی در آب‌های جنوبی کشور از ابتدای امسال، گفت: این شناور‌ها شامل شش هزار و ۱۰۵ فروند قایق بنزینی و چهار هزار و ۱۳۰ فروند قایق دیزلی و لنج با مجموع ۹۱۶ هزار روز فعالیت موفق به صید ۲۷۸ هزار تُن انواع آبزیان شدند.
کد خبر: ۹۷۶۹۸

فعالیت ۱۰ هزار و ۲۳۵ شناور صیادی در آب‌های جنوبی کشور


سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: براساس آمار اخذ شده از ابتدای امسال تعداد ۱۰ هزار و ۲۳۵ فروند شناور شامل شش هزار و ۱۰۵ فروند قایق بنزینی و چهار هزار و ۱۳۰ فروند قایق دیزلی و لنج با مجموع ۹۱۶ هزار روز فعالیت موفق به صید ۲۷۸ هزار تن انواع آبزیان شدند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: این آمار حاکی از رشد ۵ درصدی صید و رشد یک درصدی تلاش صیادی شناور‌های صیادی در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته است.

وی خاطرنشان ساخت: آمار‌ها نشان می‌دهد از نظر ترکیب گونه‌ای صید شامل ۲۶ درصد کفزیان، ۳۶ درصد سطح‌زیان ریز، ۳۸ درصد سطح‌زیان درشد و تون ماهیان و یک درصد میگو بوده است که این آمار حاکی از افزایش نسبی سطح‌زیان ریز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

وی با اشاره به صید میگوی دریایی در استان‌های هرمزگان و خوزستان در نیمه دوم سال و همزمانی با فصل صید شناور‌های لنج آب‌های دور برای برداشت از ذخایر سطح زیان درشت (تون ماهیان)، گفت: پیش‌بینی می‌شود با وضعیت مناسبی در میزان صید ثبت شده تا پایان سال مواجه باشیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: متناسب با رویکرد و سیاست‌های مرتبط در امر مدیریت ماهیگیری در دنیا، در صنعت صیادی ایران نیز برنامه ریزی برای تحقق ماهیگیری مسئولانه یعنی بهره برداری پایدار و دراز مدت از ذخایر آبزی در اولویت برنامه‌های تحت پیگیری است تا ضمن تأمین نیاز‌های اقتصادی و معیشتی صیادان زحتمکش شاهد ایجاد فضای مناسب برای فعالیت صیادی و پایداری شغل صیادی در سواحل کشور باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار