روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

اتمام صید میگوی دریایی در آب‌های هرمزگان/ افزایش ۴۶ درصدی صید میگوی دریایی در هرمزگان

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اتمام صید میگوی دریایی هرمزگان، گفت: امسال در مجموع ۸۳۰ تُن میگوی دریایی در آب‌های استان هرمزگان صید شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۶ درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۹۷۶۴۵

اتمام صید میگوی دریایی در آب‌های هرمزگان/ افزایش ۴۶ درصدی صید میگوی دریایی در هرمزگان

رضا عباسپور نادری با اشاره به اتمام صید میگوی دریایی در آب‌های استان هرمزگان پس از گذشت ۴۱ روز، اظهارداشت: طی این مدت ۱۴۰ فروند شناور لنج میگوگیر در آب‌های استان هرمزگان از سیریک تا طولا موفق به صید ۸۳۰ هزار تُن میگو شدند.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: میگو‌های دریایی صید شده شامل ۵۸۰ تُن میگوی درشت و ۲۵۰ تُن میگوی سرتیز بوده است.

وی اذعان داشت: بر‌اساس آمار اخذ شده طی ۴۱ روز، ۷۳ فروند شناور در میناب، ۲۵ فروند شناور در قشم، ۲۴ فروند شناور در بندرعباس و ۱۸ فروند شناور در سیریک به صید میگو اشتغال داشتند.

به گفته عباسپور نادری، با توجه به اینکه در هر شناور میگوگیر ۱۳ نفر اشتغال به کار دارند و نیز تعداد مجوز‌های صادر شده برای صید، در مجموع صید میگوی هرمزگان امسال برای هزار و ۵۹۹ نفر اشتغالزایی داشته است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی صید میگوی دریایی هرمزگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: سال گذشته مجموع صید میگوی درشت و سرتیز ۵۶۴ تُن بوده است که امسال این رقم به ۸۳۰ تُن رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار